مرکز تعمیر برد تیکان تلویزیون در تهران

امداد ‏تی وی یکی از مراکز معتبری است که به عیب یابی و تعمیر برد تیکان تلویزیون در تهران  یا تعویض آن را توسط تعمیر و سرویس کاران ماهر و متخصصی که در زمینه تعمیرات تمام مشکلات مختلف در تلویزیون دارای تجربه و مهارت هستند، انجام می دهد.
این مرکز با دارا بودن بیش از ۳۰ سال سابقه ی کاری و خدمات متنوعی که برای تعمیر تلویزیون در تهران به مشتریان خود ارائه می دهد توانسته است اعتماد مشتریان را به خود جلب نموده و انتخاب اول تمام افراد در هنگام خرابی دستگاهشان باشد.

امداد تی وی مرکز تخصصی تعمیر برد تیکان تلویزیون در تهران

امداد تی وی مرکز تعمیر برد تیکان تلویزیون در تهران بوده که پیشرو در کیفیت خدمات، تعمیر دستگاه و ارائه گارانتی تعمیرات می باشد.
تکنسین های این مرکز از میان افرادی انتخاب شده اند که در زمینه تعمیر برد تیکان تلویزیون در تهران تخصص و مهارت داشته و به دلیل تجربه کاری زیادی که دارند با تمام مشکلات و اسیب های رایج این دستگاه ها آشنایی داشته و بتوانند به سرعت دستگاه را عیب یابی و تعمیر کنند.

⬅️ تعمیر برد تیکان تلویزیون در تهران
⬅️ تعمیر برد تیکان تلویزیون سونی
⬅️ تعمیر برد تیکان تلویزیون ال جی
⬅️ تعمیر برد تیکان تلویزیون سامسونگ
⬅️ تعمیر برد تیکان تلویزیون اسنوا
⬅️ تعمیر برد تیکان تلویزیون جی پلاس
⬅️ تعمیر برد تیکان تلویزیون سام
⬅️ تعمیر برد تیکان تلویزیون شهاب

emdad call min⬅️ تعمیر برد تیکان تلویزیون در شرق تهران
⬅️ تعمیر برد تیکان تلویزیون در غرب تهران
⬅️  تعمیر برد تیکان تلویزیون در شمال تهران
⬅️  تعمیر برد تیکان تلویزیون در جنوب تهران

برد تیکان تلویزیون چیست و در کجا قرار دارد؟

یکی از قطعات مهم و حساس در تلویزیون که ارتباط مستقیم با پنل دستگاه داشته و اطلاعات تصویر را پردازش می کند، برد تیکان نام دارد. پردازش اولیه اطلاعات تصویر توسط مین برد انجام گرفته سپس توسط کابل رابط LVDS FLAT به برد تیکان فرستاده می شود.بنابراین برد تیکان برای نشان دادن تصاویر از تلویزیون نقش مهمی را بر عهده دارد.
در حالی که GPU مسئول تبدیل معادلات ریاضی به پیکسل ها و فریم های جداگانه است برد تیکان فریم های جداگانه تولید شده توسط GPU را گرفته و رنگ و روشنایی آن را تصحیح می ‌کند سپس بخش‌هایی از تصویر را برای هر محرک پنل در زمان بندی خاص ارسال می کند.
برد تیکان معمولاً در قسمت میانی بالای یک تلویزیون ال ای دی ایا ال سی دی قرار دارد. این قطعه گاهی اوقات ممکن است مستقیماً در بالای صفحه اصلی قرار گرفته باکت های فلزی آن را نگه دارند، در حالی که صفحه اصلی دقیقا زیر آن قرار دارد.

بشنوید : برد تیکان تلویزیون چیست؟

علائم خرابی برد تیکان تلویزیون چیست؟

برد تیکان تلویزیون نیز مانند سایر قطعات ممکن است با اشکلاتی روبه رو شده و دچار آسیب یا خرابی روبرو شود و نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشد. علائمی در تلویزیون که نشان دهنده خرابی برد تیکان است، عبارتند از:
مشکلات ایجاد شده ناشی از ضعیف شدن سیگنال در تلویزیون که شامل قطع شدن کامل تصویر، ایجاد شدن خطوط افقی و عمودی بر روی صفحه نمایش، سفید شدن تصاویر در پنل تلویزیون و در هم آمیختگی رنگ ها می باشد، است.
در صورتی که تلویزیون شما شروع به نمایش تصویر با کنتراست کم، منفی و سفید رنگ و با رنگ‌های مختلف در قسمت های روشن و تاریک می کند، احتمالا برد تیکان به درستی کار نمی ‌کند. در این میان ممکن است برخی مشکلات دیگر تصاویر مانند شطرنجی شدن ، تیره شدن تصویر در یک طرف یا وسط صفحه نمایش نیز دیده شود.

علاوه بر این ، در صورتی که چراغ پاور شروع به چشمک زدن کند می تواند نشانه ای از خرابی برد تیکان در دستگاه باشد.
در صورتی که با اتصال تلویزیون به شبکه برق و روشن کردن آن صدای تصاویر به گوش می‌ رسد اما صفحه تلویزیون آبی شده است ممکن است نشانه ای دال بر خرابی برد تیکان دستگاه باشد.
در این صورت باید بررسی شود که آیا ولتاژ لازم برای تغذیه برد تیکان از برد اصلی و از طریق کابل LVDS ارسال شده است یا خیر.

مرکز تعمیر برد تیکان تلویزیون در تهران
مرکز تعمیر برد تیکان تلویزیون در تهران

چه عواملی باعث خراب شدن برد تیکان در تلویزیون می شوند؟

با توجه به ارتباط مستقیم برد تیکان با پنل در تلویزیون می توان آن را یکی از اجزای پنل در نظر گرفت در نتیجه ایجاد اشکال در پنل تلویزیون می تواند باعث اختلال در برد تیکان نیز شود.
از جمله عواملی که باعث خرابی برد تیکان در تلویزیون می شوند می توان به آسیب یا ضربه به تلویزیون، وجود نوسانات در برق دستگاه، آب خوردگی و نفوذ مایعات به داخل تلویزیون اشاره کرد.

آیا برد تیکان قابل تعمیر بوده و یا باید تعویض شود؟

در صورتی که آسیب یا خرابی برد تیکان جزئی باشد ممکن است بتوان آن را تعمیر نمود اما تعمیر کردن این قطعه یک کار کاملاً تخصصی است که مستلزم دارا بودن تجربه و مهارت می باشد.
گاهی اوقات آسیب یا خرابی‌های وارد شده به برد تیکان به حدی زیاد است که قابل تعمیر نبوده و نیاز به تعویض این قطعه در تلویزیون می باشد که این امر نیز مستلزم عیب یابی دقیق قطعه توسط تعمیرکاران ماهر و متخصص در این زمینه است.

چگونه می توان از خرابی برد تیکان تلویزیون جلوگیری نمود؟

برای جلوگیری از خراب شدن برد تیکان در تلویزیون باید دستگاه را تنها توسط پارچه میکروفیبر تمیز نموده و از اسپری کردن محلول های شوینده برای پاک کردن تلویزیون حتی به صورت چند قطره اجتناب نمود تا از نفوذ مایعات به داخل دستگاه و آب خوردگی پنل آن جلوگیری شود.
همچنین برای جلوگیری از ایجاد نوسانات در برق دستگاه که موجب خرابی این قطعه می شوند باید از یک محافظ برق استفاده نمود و تلویزیون را در جایی قرار داد که تحت فشار و ضربه نبوده و از جابه جا کردن دستگاه برای جلوگیری از ایجاد ضربه به آن جلوگیری نمود.

هزینه تعمیر برد تیکان چقدر است؟

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره شد با توجه به اینکه برد تیکان یک قطعه حساس و مهم در تلویزیون است ، تعمیرات آن با توجه به برندی که دارد متفاوت بوده و همچنین در صورتی که خرابی این قطعه با آسیب پنل همراه باشد هزینه تعمیر یا تعویض آن بیشتر شده و برحسب قطعات از کار افتاده تعیین می شود . برای اطلاع از قیمت دقیق تعمیر یا تعویض برد تیکان در تلویزیون می توانید با امداد تی وی تماس گرفته تا پس از اعزام تعمیرکاران به منزل شما و عیب یابی دستگاه قیمت دقیق تعمیر یا تعویض این قطعه به سمع و نظر شما برسد.

امداد تی وی تعمیرگاه تخصصی تلویزیون در تهران

تعمیر تخصصی تلویزیون  ال جی ، سامسونگ ، سونی و … در منزل با 30 سال سابقه در تمام مناطق تهران و 3 ماه گارانتی تعمیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *