مرکز تعمیر بک لایت تلویزیون سونی در تهران

تعمیر بک لایت تلویزیون سونی از خدمات رایج امداد تی وی است.
برای بسیاری از کاربران تلویزیون به بخش جدایی ناپذیر از زندگی تبدیل شده است . این دستگاه اغلب به عنوان منبع اصلی اطلاعات عمل می کند و برای تماشای فیلم یا نمایش های تلویزیونی استفاده می‌شود و همچنین اگر کسی ترجیح می دهد که آنها را به صورت آنلاین دریافت کند یک ابزار مناسب است.
رفع ایرادات تلویزیون در خانه اغلب بسیار دشوار است که این امر در درجه اول به دلیل طراحی پیچیده خود دستگاه می باشد.
انجام تعمیرات در طول میکرو مدارهای تلویزیون نیز بسیار دشوار است ، زیرا بیشتر قطعات قابل تعویض نیستند. به همین دلیل در صورت خرابی دستگاه کاربران مجبور هستند که از یک مرکز معتبر تعمیرات تلویزیون کمک بگیرند.

امداد تی وی : مرکز تعمیر بک لایت تلویزیون سونی در تهران

انجام تعمیرات تلویزیون دشوار بوده و نیاز به مهارت و تجربه زیادی دارد ، بنابراین توصیه می شود از انجام این امور در خانه اجتناب نموده و کار را به افراد متخصص در این زمینه بسپارید .
شهروندان ساکن در شهر تهران در صورت ایجاد هرگونه مشکل در تلویزیون خود یا برای تعمیر بک لایت تلویزیون سونی در تهران می‌توانند با امداد تی وی تماس گرفته و از تجربه و مهارت تعمیرکاران این مرکز بهره مند شوند.

– تعمیر بک لایت تلویزیون سونی ال سی دی LCD
– تعمیر بک لایت تلویزیون سونی ال ای دی LED
– تعمیر بک لایت تلویزیون سونی اسمارت ( هوشمند )
– تعمیر بک لایت تلویزیون سونی براویا Bravia
– تعمیر بک لایت تلویزیون سونی
– تعمیر بک لایت تلویزیون سونی شرق تهران
– تعمیر بک لایت تلویزیون سونی شمال تهران
– تعمیر بک لایت تلویزیون سونی غرب تهران
– تعمیر بک لایت تلویزیون سونی جنوب تهران

emdad call min

 

دلیل خرابی یا شکستگی بک لایت تلویزیون سونی چیست؟

در اکثر تلویزیون ها تصویر تنها پس از چند سال استفاده مداوم از دستگاه شروع به کمرنگ شدن می کند به طوری که برای ادامه تماشای برنامه محبوب خود ، دستگاه نیاز به تعمیرات خواهد داشت.
درست است که تعویض هر قسمت از تلویزیون ال ای دی ارزان نخواهد بود اما اکثر مدل های مدرن تصاویری با فناوری ال سی دی که دارای نور پس زمینه ال ای دی است را ارائه می دهند.
کریستال های مایع در تلویزیون ها دارای خصوصیاتی هستند که تحت تاثیر جریان الکتریکی موقعیت خود را تغییر می دهند .
به دلیل تغییر موقعیت ، نوری که از آنها عبور می کند شکسته شده و این مسئله باعث ایجاد کنتراست متفاوت در روشنایی می شود . فیلترها طیف رنگی را ایجاد می کنند که کاربر قادر به مشاهده آن ها بر روی صفحه نمایش تلویزیون است.
شایع ترین علت از دست دادن تصویر در چنین تلویزیون هایی خرابی صفحه ال ای دی است . عیب یابی و تعمیر بک لایت نیاز به مهارت و دانش تخصصی دارد . به همین دلیل اگر مهارت لازم را نداشته باشید باعث تشدید خرابی دستگاه می شود که هزینه و پیچیدگی‌های تعمیر را چندین برابر می کند.

نحوه تشخیص خرابی بک لایت در تلویزیون سونی

علائم و نشانه های مختلفی وجود دارند که نشان دهنده خرابیبک لایت در تلویزیون سونی می باشند . به عنوان مثال ، هنگامی که تلویزیون را روشن می کنید دستگاه دارای صدا بوده اما تصویر ندارد ، تلویزیون به کنترل از راه دور و دکمه ها واکنش نشان می دهد اما اگر خوب نگاه کنید می بینید که یک تصویر در ماتریس وجود دارد که بدون نور پس زمینه ال ای دی است.
از این طریق می توان نتیجه گرفت که درایور کنترل بک لایت معیوب بوده و یا برخی از ال ای دی ها خاموش هستند.

نحوه تعمیر بک لایت تلویزیون

تعمیر بک لایت تلویزیون سونی با با باز کردن قاب پشتی دستگاه توسط باز کردن پیچ و مهره های موجود و شکاف اطراف دستگاه انجام می گیرد . پس از برداشتن قاب پشتی پنل های اصلی تلویزیون قابل مشاهده هستند که شامل سه قسمت می باشد :
1. BP یا واحد منبع تغذیه که شامل درایور نور پس زمینه است.
۲. برد اصلی دستگاه
۳‌. کنترل پنل
کاربران ماهر و با تجربه تلویزیون با باز کردن روکش برد دستگاه کار را شروع می‌کنند . دقت و احتیاط در این فرآیند بسیار مهم است زیرا یک حرکت ناگهانی می تواند به دستگاه آسیب رسانده و هزینه‌های تعمیر چندبرابر شوند.
باز کردن قطعات باید توسط دست تمیز انجام شود ، زیرا آلودگی ماتریس می تواند تصاویر را تحریف نموده و آنها را تار کند.

1. اولین قدم این است که T-CON جدا شده و کابل های آن را جدا کرده و پیچ و مهره های آن جدا شوند.
هنگام جدا کردن کابل باید مراقبت زیادی به عمل آید و شکل کابل حفظ شود ، زیرا با توجه به آنکه هسته های بسیار نازکی در داخل کابل وجود دارد هرگونه چرخش یا پیچ خوردگی می تواند به ظرفیت سیم در آن قسمت آسیب رسانده و آن را غیر قابل استفاده کند.

2. مرحله بعدی حذف ساختار محافظ از رسیورها است که شامل بدنه فلزی است که با پیچ و مهره به دستگاه متصل است . باید پیچ و مهره را با دقت باز کرده و محافظ را جدا کنید.
سپس قسمت جلوی تلویزیون را جدا کنید که برای انجام این کار باید پیچ و مهره های اطراف را باز کرده و اتصالات را با دقت جدا نمایید .

3. رمز گشا یا کدیاب ها را بردارید.
برای جدا کردن این وسیله باید در حالی که ماتریس را با دقت نگه می دارید تلویزیون را بچرخانید. رمزگشا ها بر روی تکیه گاه های خاص لاستیکی نصب می شوند که باید بدون آسیب رسیدن به کیت ها برداشته شوند ،در غیر این صورت جمع آوری مجدد آنها امکان پذیر نیست.

4. در مرحله بعدی باید دیفیوژن فیلم که بر روی قفل های پلاستیکی مخصوص قرار دارندکه باید بر داشته شوند.

تعمیر بک لایت تلویزیون سونی
تعمیر بک لایت تلویزیون سونی

5. بازتابنده ها را برداشته و کلیپس ها را بگیرید.
هنگامی که به نور پس زمینه یا بک لایت تلویزیون سونی دسترسی پیدا می کنید باید همه ال ای دی ها را بررسی کنید . زیرا اغلب به دلیل سوء عملکرد چندین لامپ ال ای دی ، کل مدار از کار می افتد.
در صورتی که لامپ ال ای دی کار نموده و روشن شود با چشم غیر مسلح قابل مشاهده است . اگر ال ای دی کار نکند این لامپ بی رنگ شده و ممکن است سطح سوخته داشته باشد.
برای یافتن محل خطا باید به هر خط ال ای دی متصل شوید و بررسی کنید کدام خط روشن نشده و مشکل دارد . برای یافتن یک خط غیر فعال باید به دنبال ال ای دی غیر فعال باشید.
برای شناسایی ال ای دی های غیر فعال باید به نوبت منبع تغذیه هر لامپ را خاموش کنید
پس از عیب یابی باید عملکرد کل بک لایت را بررسی کنید و اگر همه چیز خوب پیش رفت به سراغ مونتاژ بروید .
تلویزیون باید به ترتیب معکوس مونتاژ شود بنابراین ابتدا بازتابنده سپس فیلم پخش ، رسیور ، قاب ، ساختار محافظ و T-CON را در جای خود قرار دهید.

امداد تی وی تعمیرگاه تخصصی تلویزیون در تهران

تعمیر تخصصی تلویزیون  ال جی ، سامسونگ ، سونی و … در منزل با 30 سال سابقه در تمام مناطق تهران و 3 ماه گارانتی تعمیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *