نمایندگی تعمیر بک لایت تلویزیون 90 روز گارانتی

تعمیر بک لایت تلویزیون ، یکی از خدمات تخصصی امداد تی وی در تهران است . بک لایت دارای عمر مفیدی است و به دلایل مختلف در معرض خرابی بوده و نیاز به تعمیر خواهد داشت.

امداد تی وی : مرکز تعمیر بک لایت تلویزیون در تهران با گارانتی

مجموعه امداد تی وی متشکل از پرسنل مجرب  و تعمیرگاه مجهز ، با 30 سال سابقه در زمینه تعمیر تلویزیون ، متخصص در تعمیر بک لایت  انواع تلویزیون  در کمترین زمان می باشد . هر کجای تهران که هستید کافی است با ما تماس بگیرید.

– تعمیر بک لایت انواع تلویزیون های ایرانی و خارجی
تلویزیون سونی – ال جی – سامسونگ – اسنوا –دوو – ایکس ویژن – جی پلاس – تی سی ال –  شیائومی – پاناسونیک –  نکسار –  ایستکول –  دنای –  وینسنت –  پارس – شهاب –  هایسنس –  هاردستون –  زلموند –  مجیک –  ام جی اس –  پانورامیک –  هیمالیا –  آوکس –  فیلیپس –  مارشال –  بلست –  بوکر –  هیوندای –  اکسون –  وستل –  آنستار –  سی یرا –  مستر تک –  لایف –  لئوکو – صنام –  بست –  سام –  آیوا –  لیماک جنرال –  ایوولی –  ایلیا –  الیو –  سونیا – جنرال –  جنرال گلد –  امپریال –  استاد تراک –  گلد فینچ –  یونیوا و…

emdad call min

بک لایت تلویزیون چیست؟

بک لایت نوعی روشنایی است که در نمایشگرهای ال سی دی یا کریستال مایع استفاده می‌شود .
از آنجا که ال سی دی ها برخلاف نمایشگرهای لوله کاتدی CRT به خودی خود نور و روشنایی تولید نمی کنند ، برای تولید تصویر قابل مشاهده به نور (نور محیط یا منبع نور ویژه) نیاز دارند.
بک لایت یا نور پس زمینه برخلاف لامپ های جلو که در جلوی ال سی دی قرار می گیرند از کنار یا پشت صفحه نمایش ، ال سی دی را روشن می کنند.
از نور پس زمینه در تلویزیون های ال سی دی برای تولید نور به شیوه های مشابه صفحه نمایشCRT استفاده می‌شود.

تعمیر بک لایت تلویزیون
تعمیر بک لایت تلویزیون

نور پس زمینه چگونه در تلویزیون  قرار می گیرد؟

بک لایت یا نور پس زمینه که متشکل از لامپ های ال ای دی می باشد در پشت پنل یا لبه های تلویزیون قرار می گیرد.
این لامپ ها با انعکاس دادن شکست نور و رساندن آن به پنل های کم ضخامت باعث نمایش تصویر می شوند.

انواع بک لایت و موارد استفاده از آنها

– نور پس زمینه ال ای دی رنگی بیشتر در پنل های ال سی دی ارزان و کوچک مورد استفاده قرار می گیرد. نور سفید در این بک لایت ها غالب است.
– نور پس زمینه ELP اغلب برای نمایشگر های بزرگتر یا در مواردی که نور پس زمینه مهم باشد ، مورد استفاده قرار می گیرد . این نور می تواند به صورت رنگی یا سفید باشد.
یک ELP باید با ولتاژ نسبتاً بالا که توسط مدار اینورتر تامین می شود هدایت شود.
– نور پس زمینه CCFL در نمایشگرهای بزرگتر مانند نمایشگرهای رایانه مورد استفاده قرار می گیرد و معمولاً به رنگ سفید است . این بک لایت ها همچنین نیاز به استفاده از اینورتر و پخش کننده دارند .
نور پس زمینه رشته‌ای توسط پنل های ال سی دی در ابتدا برای دستیابی به روشنایی بالا استفاده می شد اما بدلیل عمر محدود و گرمای بیش از حد تولید شده توسط لامپ های رشته ای و محدودیت‌هایی که گرمای تولید شده توسط لامپ های رشته ای ایجاد می کند معمولاً برای جلوگیری از ایجاد آسیب ، لامپ ها باید بر صفحه نمایش سوار شوند.

عملکرد بک لایت در تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی چیست؟

نور پس زمینه در تلویزیون های ال سی دی باعث نمایش تصاویر در زیر پیکسل های اصلی می شود و این عمل را با ایجاد نور سفید در پس زمینه انجام می دهد.
با توجه به اینکه در جلوی صفحه نمایشگر هیچ نوری دیده نمی شود ، دو فیلتر قطبی که دارای جهش های قطبی نیز هستند میزان قطبش را در صفحه ال سی دی برای هر پیکسل فرعی تعیین می‌کنند.
برای آنکه سه رنگ قرمز ، آبی و سبز پیکسل های فرعی دیده شود نور باید از فیلتر قطبش جلویی گذر کند.
بنابراین نور پس زمینه ایجاد شده و از لایه های متعددی عبور می کند . درتلویزیون‌های OLED به دلیل آنکه از خود نور منتشر می‌کنند بک لایت به صورت جداگانه وجود ندارد.

نشانه های خرابی بک لایت در تلویزیون های ال سی دی

مهمترین نشانه خرابی بک لایت تلویزیون ال سی دی قطع شدن تصویر است.
در صورتی که بلافاصله پس از روشن کردن تلویزیون و یا چند لحظه پس از روشن کردن تلویزیون ، تصویر قطع می شود نشان دهنده خرابی بک لایت است که با سوختن یک یا تعدادی از لامپ ها اتفاق می افتد.
بدین صورت که هنگامی که لامپ های بک لایت خراب یا نیمه خراب می‌شوند پس از روشن کردن تلویزیون گرم شده و باعث فعال شدن مدار محافظ می شوند.
یکی دیگر از نشانه های خرابی بک لایت تلویزیون این است که نور لامپ ها تغییر می کند.
بدین صورت که هنگامی که لامپ های بک لایت نیمه خراب می‌شوند و رنگ آنها از سفید به صورتی تغییر می یابد ، باعث ایجاد خطوط تاریکی در صحنه های روشن و سیاه و سفید ایجاد می شود.
برخی دیگر از نشانه های خرابی نور پس زمینه شامل روشنایی کمتر تصویر در یک قسمت از تلویزیون ، تاریک شدن صفحه تلویزیون پس از روشن کردن ، سوسو زدن یا چشمک زدن تصاویر تلویزیون و وجود نقاط پر نور یا تاریک در تصویر اشاره نمود.
با توجه به اینکه تعمیر بک لایت یک کار تخصصی می باشد که باید قبل از تعمیر آن ابتدا مواردی بررسی شوند و همچنین نیاز به تعویض لامپ های آن باشد، بنابراین توصیه می شود برای تعمیر بک لایت تلویزیون حتماً از یک تعمیرکار حرفه‌ای در این زمینه کمک بگیرید.

مرکز تعمیر بک لایت تلویزیون
مرکز تعمیر بک لایت تلویزیون

نحوه تنظیم کردن نور بک لایت

نور لامپ های بک لایت در تمامی تلویزیون ها به صورت پیش فرض در بالاترین حد خود تنظیم می شود ، اما به خاطر داشته باشید که این مسئله باعث کاهش عمر مفید این قطعه می شود‌.
به همین دلیل نیاز است که تنظیمات آن را عوض نموده و میزان آن را کاهش دهید.
برای این کار کافیست به قسمت تنظیمات تلویزیون رفته و نور بک لایت را متناسب با نور محیط تنظیم کنید ، سپس لازم است تنظیمات صرفه جویی در مصرف انرژی را فعال کنید.
برای آنکه بتوانید از خراب شدن بک لایت تلویزیون سامسونگ خود جلوگیری کنید، باید توجه داشته باشید که هرگز روشنایی تصاویر را در آخرین رنج خود یعنی صد قرار ندهید و سعی کنید آن را بین ۷۰ تا ۸۰ تنظیم کنید.
فراموش نکنید که تنظیماتی که اعمال می‌کنید را برای تمام خروجی های تصویر مانند HDMI1 و HDMI2 اعمال کنید.
یکی دیگر از راه های پیشگیری از خراب شدن بک لایت عدم استفاده مداوم از تلویزیون و خاموش کردن دستگاه هنگامی که از آن استفاده نمی کنید ، است.
منبع : امداد تی وی – مرکز تخصصی تعمیر تلویزیون در تهران

امداد تی وی تعمیرگاه تخصصی تلویزیون در تهران

تعمیر تخصصی تلویزیون  ال جی ، سامسونگ ، سونی و … در منزل با 30 سال سابقه در تمام مناطق تهران و 3 ماه گارانتی تعمیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *