تعمیر سبز شدن صفحه تلویزیون در امداد تی وی

یکی دیگر از مهارت و تخصص های تکنسین های ماهان سرویس تعمیر تلویزیون هایی است که با مشکل سبز شدن صفحه تلویزیون روبرو هستند.
برای برطرف شدن این مشکل در دستگاه خود کافی است تنها یک تماس با این مرکز بگیرید تا بلافاصله تعمیرکاران خود را به محل مورد نظر شما اعزام کند.

علت سبز شدن صفحه تلویزیون چیست؟

هنگام تماشای تلویزیون اگر رنگ صفحه دستگاه شروع به تغییر رنگ نموده و سبز شود ، ممکن است وضعیت ناخوشایندی ایجاد شود که این مشکل معمولاً نشانه واضحی از خرابی دستگاه می باشد . بسته به اطلاعات مورد استفاده می توان به علل خرابی پی برد . اگر صفحه تلویزیون شما سبز رنگ است دستکاری تنظیمات نمی تواند مشکل را برطرف کند.
بسته به نوع دستگاه علت خرابی ممکن است متفاوت باشد. در صورتی که صفحه تلویزیون شما سبز شده است به مشکلات زیر توجه کنید :
– در تلویزیون‌های CRT تغییر رنگ نشان دهنده قطع برق تقویت کننده تصویر است و مشکل احتمالی خرابی پردازنده تصویر است .
ممکن است مشکلات حافظه نیز وجود داشته باشد. در هر یک از گزینه های ذکر شده باید قطعه آسیب دیده را با یک قطعه جدید جایگزین کنید.
– تلویزیون ال ای دی می تواند کاملاً همه رنگ ها را به جز سبز حذف کند که این مسئله نشان دهنده خرابی ماتریس در این دستگاه ها می باشد.
– برای تلویزیون های پلاسما هنگامی که یک نقص در صفحه نمایش رخ می دهد واحدی که سیگنال را پردازش می کند خراب می شود.
همچنین ممکن است مشکلات مختلفی در مدل های متفاوت رخ دهند .آنها همچنین باعث غلبه سایه های سبز بر روی صفحه نمایش می شوند که کلیه این موارد نیاز به بررسی تخصصی دارند.

تعمیر سبز شدن صفحه تلویزیون در امداد تی وی
تعمیر سبز شدن صفحه تلویزیون در امداد تی وی

شکست تلویزیون با کینوسکوپ

در صورت سبز شدن رنگ تلویزیون ابتدا باید برد موجود در دستگاه را بررسی کنید. مانیتوری که بیش از ۱۰ سال از عمر آن گذشته است معمولاً معیوب می شود.
در صورت ایجاد این مشکل بلافاصله با امداد تی وی تماس بگیرید تا مشکلات را در مراحل اولیه وقوع آنها برطرف کند.
دلایل دیگری نیز وجود دارد که باعث ایجاد سبز شدن صفحه تلویزیون می شوند که شامل موارد زیر هستند:
– بسته شدن کاتد مدولاتور
– آسیب دیدن ترانزیستور
– نشتی خازن که باید تعویض شود.
– از کار افتادن میکرو مدار
– کاتد قادر به انتشار نیست و باعث تغییر رنگ صفحه می شود.
برای تست ترانزیستور ولتاژ خروجی آن را اندازه گیری کنید . اگر خرابی در آن رخ داده باشد شاخص برابر با 0.09 کیلو ولت خواهد بود.
رنگ صفحه تلویزیون به دلیل خرابی خازن نیز تغییر نموده و ممکن است سبز شود . در این صورت خازن معیوب باید با یک خازن جدید جایگزین شود.
ممکن است دلایل دیگری نیز برای سبز شدن صفحه تلویزیون وجود داشته باشد اما اگر همه موارد را بررسی کردید اما علت مشکل را پیدا نکردید باید حتماً خازن را بررسی کنید.
هنگامی که تلویزیون قدیمی بوده و بالای ۱۰ سال از عمر آن می گذرد انتشار از کاتد ها کاهش می یابد و از دست دادن رنگ یک فرآیند مورد انتظار و معمول است. در این گونه مواقع ابتدا رنگ قرمز شروع به ناپدید شدن می‌ کند و اگر انتشار طبیعی باقی بماند رنگ سبز در دستگاه قالب می شود در این حالت جایگزینی کینوسکوپ یک گزینه ایده‌آل است.

علت صفحه سبز در تلویزیون های قدیمی

در این گونه تلویزیون ها معمولاً خرابی تقویت کننده ویدئو، پردازنده ای که تصویر را پردازش می‌کند و یا مختل شدن حافظه باعث ایجاد صفحه سبز رنگ می‌شود. برای بررسی این در مورد باید برد لوله تصویر خود را بررسی کنید . اگر چه ممکن است دلایل دیگری نیز وجود داشته باشد که شامل موارد زیر می باشند:
– خراب شدن ترانزیستور
– بسته شدن کاتد با مدولاتور
– خارج شدن خازن از تسمه ریز مدار
– وجود مشکل در میکرو مدار
– عدم قابلیت انتشار توسط کاتد

سبز شدن صفحه در تلویزیون های ال سی دی

گزینه‌های تعمیر سبز شدن صفحه تلویزیون به نوع دستگاه بستگی دارد . در صورتی که تلویزیون ال سی دی شما صفحه سبز یا قرمز را نشان می دهد دلیل آن چه می ‌تواند باشد؟ در چنین تلویزیون هایی دو برد بزرگ وجود دارد که شامل واحد منبع تغذیه و مادربردی که پردازنده روی آن نصب شده است.
از آن جایی که تلویزیون روشن می شود مشکل از منبع تغذیه نیست بلکه از برد می باشد .
در دستگاه های مدرن پردازنده بر روی برد مدار چاپی نه با استفاده از کانکتورها بلکه با تثبیت آن بر روی پدهای تماسی برد نصب می ‌شود.
با گذشت سال‌ها پین های پردازنده در تلویزیون های ال ای دی از پد‌های برد دور شده و بین آنها فضایی ایجاد می شود که باعث مشکلاتی در تصویر از جمله تغییر رنگ می‌شود.
تعمیر این مشکلات یک کار تخصصی بوده و نیاز است از افراد ماهر و متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

امداد تی وی : تعمیر سبز شدن صفحه تلویزیون در تهران

امداد تی وی با بیش از 30 سال سابقه کاری در زمینه تعمیر انواع مدل ها و برندهای مختلف تلویزیون و همچنین با استفاده از نیروهای ماهر و متخصص که در زمینه عیوب مختلف تلویزیون تخصصی عمل می کنند ، این افتخار را دارد که خدمتگزار مشتریان خود بوده و در کوتاه ترین زمان ممکن مشکلات دستگاه شما را برطرف می کند.

امداد تی وی تعمیرگاه تخصصی تلویزیون در تهران

تعمیر تخصصی تلویزیون  ال جی ، سامسونگ ، سونی و … در منزل با 30 سال سابقه در تمام مناطق تهران و 3 ماه گارانتی تعمیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *