نمایندگی تعمیر مین برد تلویزیون در تهران 90 روز گارانتی

یکی از خدمات امداد تی وی ، تعمیر مین برد تلویزیون در تهران است .وظیفه این قطعه که پردازنده اصلی دستگاه نیز بر روی آن قرار می گیرد ، کنترل عملکرد سایر قطعات و بردهای دستگاه است.
در این قطعه پردازنده و حافظه هایی وجود دارد که فرمان هایی که کاربر صادر می کند را تحلیل می‌کند. از جمله موارد دیگری که در مین برد نصب شده اند می توان به درگاه HDMI , USB ، آی سی های مسئول پردازش سیگنال و غیره اشاره نمود .
در صورتی که در یک تلویزیون از مین برد پیشرفته استفاده شده باشد دارای قابلیت های مختلف مانند کاهش نویز ، سیستم عامل هوشمند ، گیرنده دیجیتال ، قابلیت سه بعدی و غیره می باشد .
مین برد که با عنوان مادربرد دستگاه نیز شناخته می شود همانند مغز در بدن انسان عمل نموده و کنترل تمام دستوراتی که به تلویزیون داده می‌شود را برعهده دارد.

امداد تی وی : مرکز تخصصی تعمیر مین برد تلویزیون در تهران

مجموعه امداد TV متشکل از پرسنل مجرب و تعمیرگاه مجهز ، با 30 سال سابقه در زمینه تعمیر انواع تلویزیون ، انواع تلویزیون های ایرانی و خارجی را در کمترین زمان با بهترین قطعات تعمیر می نماید . هر کجای تهران که هستید کافی است با ما تماس بگیرید.

– تعمیر مین برد تلویزیون ال جی
– تعمیر مین برد تلویزیون سامسونگ
– تعمیر مین برد تلویزیون سونی
– تعمیر مین برد تلویزیون پاناسونیک
– تعمیر مین برد تلویزیون ایکس ویژن
– تعمیر تلویزیون ال سی دی
– تعمیر مین برد تلویزیون توشیبا
– تعمیر مین برد تلویزیون جی وی سی
– تعمیر مین برد تلویزیون خمیده سامسونگ
– تعمیر مین برد تلویزیون شهاب
– تعمیر مین برد انواع تلویزیون های ایرانی و خارجی
emdad call min

علائم و نشانه های خرابی مین برد در تلویزیون

– ایجاد نشدن صدا از تلویزیون

اگر در مین برد تلویزیون قطعاتی که وظیفه خروج صدا را دارند بسوزند ، هنگامی که دستگاه را روشن می کنید علی رغم مشاهده تصویر صدایی از دستگاه خارج نمی شود.

– دستگاه دارای صدا بوده اما تصویر ندارد.

در تلویزیون های ال ای دی بخش هایی که وظیفه انتقال تصویر به خروجی های دستگاه را بر عهده دارند ، بر روی مین برد قرار دارند. در صورتی که قطعات خراب شده یا بسوزند تصویر بر روی تلویزیون نمایش داده نمی شود.

– ایجاد مشکل یا از کار افتادن پورت های HDMI

یکی از قسمت های تلویزیون که کنترل آن توسط مین‌برد انجام می‌گیرد ، درگاه های HDMI می باشد . در صورتی که اختلالی در مین برد ایجاد شود ممکن است این پورت ها از کار بیفتند.

– ثابت شدن دستگاه بر روی لوگوی سازنده

بطور معمول هنگامی که تلویزیون روشن می شود ابتدا لوگوی سازنده مشخص شده و پس از زمان بسیار کوتاهی تصاویر بر روی دستگاه ایجاد می شوند .
در صورتی که مین برد دستگاه خراب شود تلویزیون بر روی لوگوی سازنده ثابت مانده و توانایی نشان دادن تصاویر را ندارد.

– دستگاه روشن نمی شود

یکی از مواردی که پس از سوختن مین برد تلویزیون ایجاد می شود ، روشن نشدن دستگاه پس از فشار دادن دکمه پاور است.
این مشکل ممکن است به دلیل خرابی داده هایی که به آی سی حافظه وارد می شوند ، نامناسب بودن ولتاژ DC و یا منبع تغذیه ایجاد شود .

دلایل خرابی مین برد تلویزیون چیست؟

رایج ترین دلایلی که باعث خرابی و سوختگی مین برد در تلویزیون می شود شامل در موارد زیر می باشد :
– در صورتی که مین برد دستگاه بین ۱۰ تا ۲۰ هزار ساعت کار کند عمر آن تمام شده و ممکن است با مشکلاتی روبرو شود.
– یکی از مواردی که باعث استهلاک و خرابی مین برد می‌شود ایجاد گرما بر روی آن است که با روشن بودن مداوم تلویزیون ایجاد می شود.
– در صورتی که در ورودی پورت های HDMI ، USB یا AV تلویزیون اتصالی وجود داشته باشد ، مین برد دستگاه خراب می شودو نیاز به تعمیر مین برد است.
– یکی دیگر از عواملی که باعث خرابی مین برد در تلویزیون می شود ایجاد فشار بر روی چیپ اصلی به دلیل استفاده مداوم از وای فای در تلویزیون های هوشمند می باشد.
– قفل کردن دستگاه بر روی حالت استندبای یا چراغ قرمز که باعث روشن نشدن دستگاه می شود نیز یکی دیگر از دلایل خرابی این قطعه می باشد که معمولاً به خاطر خراب شدن cpu قطعه است و ممکن است نیاز به تعویض سی پی یو باشد‌.

راه های افزایش عمر مین برد تلویزیون

نکات و راه های مختلفی برای افزایش دوام مین برد تلویزیون وجود دارد که با انجام دادن آنها می توانید باعث افزایش عمر این قطعه شوید. این نکات شامل موارد زیر می باشند :
– در صورتی که قرار است به مدت زمان طولانی تلویزیون را روشن نکنید دستگاه را از برق کشیده و اتصالات آن را قطع کنید.
– اجتناب از استفاده رسیور در تلویزیون هایی که خود دارای رسیور داخلی می باشند.
– زمانی که قصد استفاده از فلش بر روی تلویزیون را دارید قبل اتصال فلش ابتدا دستگاه را خاموش کنید.
– قبل از آن که دستگاهی را به تلویزیون خود متصل کنید از ویروسی نبودن و سلامت آن دستگاه و رابط های آن اطمینان حاصل کنید.
– منوهای مربوط به سرویس تلویزیون را دستکاری نکنید.
– سعی کنید کمتر از وای فای و بازی تلویزیون های هوشمند استفاده کنید.

مرکز تخصصی تعمیر مین برد تلویزیون در تهران
مرکز تخصصی تعمیر مین برد تلویزیون در تهران

نحوه تعمیر مین برد تلویزیون

با توجه به اینکه عوامل متعددی وجود دارد که می تواند باعث خرابی مین برد تلویزیون شود و همچنین با توجه به اینکه مین برد ارتباط بین قطعات مختلف تلویزیون را بر عهده دارد ، بنابراین در صورت ایجاد کوچکترین اختلال در آن تعویض یاتعمیر مین برد تلویزیون امری ضروری است.
با توجه به نوع خرابی و این که تلویزیون شما چه مدلی دارد باید تعمیر مین برد تلویزیون انجام شود که یک کار بسیار تخصصی بوده و نیاز است که این کار توسط تعمیرکاران ماهر و متخصص در زمینه تعمیر مین برد تلویزیون صورت گیرد.
با توجه به اینکه مدارات و قطعات تشکیل دهنده این برد از قطعات بسیار ریز و حساسی تشکیل می شود ممکن است برای رفع عیوب آن نیاز به دستگاه های خاصی باشد،بنابراین نیاز است که دستگاه به تعمیرگاه ارجاع داده شود.
نکته قابل توجه این است که با توجه به دلایل خرابی این قطعه که ممکن است تعمیر آن امکان پذیر نبوده و نیاز به تعویض داشته باشد ، توصیه می شود برای برطرف کردن مشکلات مربوط به مین برد حتماً از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

امداد تی وی تعمیرگاه تخصصی تلویزیون در تهران

تعمیر تخصصی تلویزیون  ال جی ، سامسونگ ، سونی و … در منزل با 30 سال سابقه در تمام مناطق تهران و 3 ماه گارانتی تعمیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *