تعمیر نگاتیو شدن تصویر تلویزیون

کیفیت رنگ یکی از مهم ترین ویژگی های هر تلویزیون است . بهم ریختگی رنگ یا نگاتیو شدن تصویر تلویزیون به شدت عملکرد آن را به خطر می‌اندازد و باعث اختلال در عملکرد عادی دستگاه می شود.
این مشکل گاهی اوقات نشان دهنده به هم ریختن تنظیمات و یا نقض شرایط استفاده از دستگاه است . با این حال نگاتیو شدن تلویزیون اغلب به نشانه آسیب جدی بوده و نیاز به مداخله توسط تعمیرکاران ماهر در این زمینه دارد.
اعوجاج رنگ در تلویزیون یا نگاتیو شدن آن شامل طیف وسیعی از آسیب ها است که برخی از این آنها مختص نوع خاصی از تلویزیون ها هستند و به شما این امکان را می دهند تا در یک نگاه علت خرابی را تعیین کنید. این تلویزیون ها شامل تلویزیون های ال سی دی ، پنل های پلاسما و مدل های CRT می باشند.

علت نگاتیو شدن تصویر تلویزیون چیست؟

قبل از پرداختن به علت و نحوه رفع نگاتیو شدن تلویزیون، ابتدا باید به این نکته توجه کنید که در همه مدل های تلویزیون ممکن است به هم ریختگی تنظیمات سیستم رنگ باعث ایجاد این مشکل شده باشد، بنابراین ابتدا باید پارامترهای کانالهای فعلی را بررسی کنید.
اگر تنظیمات بر روی NTSC تنظیم شده باشند و کانال به صورت PAL یا SECAM پخش شود، ممکن است رنگ ها با هم مخلوط شوند.
همچنین باید تنظیمات روشنایی، دمای رنگ، کنتراست و سایر ویژگی ها نیز بررسی شوند . این امر به ویژه برای مدلهای جدید بیشتر صادق است.
تولید کنندگان تلویزیون عمداً برخی از پارامترها را بر روی سطوح بالا تنظیم می کنند تا تصویر تا حد امکان روشن و سرزنده تر به نظر برسد . در نتیجه کاربر باید به صورت دستی دستگاه را در خانه تنظیم کند.
همچنین می توان به عنوان آخرین راه حل، تنظیمات تلویزیون را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کرد ، اگر این کار مشکل را برطرف نکرد با امداد تی وی تماس بگیرید.

نگاتیو شدن تصویر تلویزیون
نگاتیو شدن تصویر تلویزیون

نگاتیو شدن تلویزیون های ال سی دی

تلویزیون های کریستال مایع یا ال سی دی امروزه به طور گسترده در بازار موجود هستند که توسط تمام برند های معروف از جمله سامسونگ، ال جی، سونی و… تولید می شوند.
تلویزیون های ال سی دی دارای یک سیستم ال ای دی پیچیده هستند که به راحتی دست زدن به آن ها آسیب می رساند . بنابراین این دستگاه ها در معرض نقص های مختلف تصویر قرار دارند از جمله:
– نگاتیو شدن
– ناپدید شدن کامل یا جزئی هر رنگ
– غلبه یک رنگ خاص بر سایر رنگ ها
– کم نور شدن لبه های صفحه نمایش و موارد دیگر

توصیه می شود تشخیص و تعمیر سریع دستگاه را به متخصصان امداد تی وی بسپارید و هنگام تماس با این مرکز مارک و مدل گیرنده تلویزیونی را اطلاع دهید تا تکنسین متخصص این نوع تلویزیون ها به محل شما اعزام شود.

نگاتیو شدن تلویزیون های CRT

با راه اندازی گسترده تلویزیون های دیجیتال به جای آنالوگ، تلویزیون های CRT در حال منسوخ شدن هستند . با این حال، شکایات مربوط به خرابی این دستگاه ها همچنان به امداد تی وی گزارش می شود و بسیاری از مشتریان از نگاتیو شدن این دستگاه ها که بیشتر به دلیل تاثیر میدان الکترومغناطیسی که ناشی از دستگاه های دیگری که در نزدیکی تلویزیون قرار دارند ، هستند و یا ناپدید شدن یا قالب شدن یک رنگ به دلیل نقض درکینسکوب به دلیل قطع شدن خروجی کاتد یک رنگ خاص، از کار افتادن تقویت کننده ویدئو، معیوب بودن خازن ها و غیره ایجاد می شود، در آن ها شکایت دارند.

نگاتیو شدن پنل های پلاسما

پنل های پلاسما عملاً عاری از اعوجاج رنگ هستند که برعکس کیفیت تصویر عالی را نمایش می دهند. در مقایسه با ال سی دی، پلاسما با رنگ سیاه عمیق تر، بدون نشر نور و تعداد زیادی سایه متمایز می شود با این حال این دستگاه ها با گذشت زمان و فرسوده شدن ممکن است با نقایصی مانند نگاتیو شدن روبرو شوند که به دلیل فرسوده شدن فسفر پیکسل بوده و باعث میشود دستگاه روشنایی خود را از دست داده و درخشش رنگ ها در آن کم شود. این پدیده معمولاً در مناطقی از یک تصویرثابت که برای مدت طولانی نمایش داده می شود مانند آرم کانال، محافظ صفحه نمایش و غیره مشاهده می شود.

امداد تی وی مرکز تعمیر نگاتیو شدن تلویزیون در تهران

خطاهای ایجاد شده در تلویزیون دانش و مهارت خاصی نیاز دارند. بنابراین لازم است از افراد واجد شرایط در این زمینه کمک بگیرید.
در صورتی که به توانایی های خود اطمینان ندارید به دستگاه دست نزده و آن را بیشتر در معرض آسیب و خطر قرار ندهید . مداخله افراد غیر حرفهای در یک مکانیسم پیچیده نه تنها عملکرد دستگاه را با اختلال روبرو می کند بلکه سلامت شما را نیز به خطر می اندازد.
تعمیرکاران امداد تی وی از جمله افراد متخصص و با تجربه ای هستند که در زمینه تعمیر مشکل نگاتیو شدن تلویزیون در برند و مدل های مختلف آموزش دیده و به سرعت مشکلات دستگاه را برطرف می کنند.

امداد تی وی تعمیرگاه تخصصی تلویزیون در تهران

تعمیر تخصصی تلویزیون  ال جی ، سامسونگ ، سونی و … در منزل با 30 سال سابقه در تمام مناطق تهران و 3 ماه گارانتی تعمیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *