تعمیر کم نور شدن صفحه تلویزیون

هیچ چیزی بدتر از این نیست که هنگام تماشای تلویزیون شاهد کم نور شدن صفحه تلویزیون سامسونگ خود شوید، زیرا این مسئله می تواند بر توانایی شما در دیدن صفحه تاثیر بگذارد و کل تجربه تماشای تلویزیون شما را خراب کند.
در صورت وجود این مشکل در دستگاه خود نگران نباشید، زیرا امداد تی وی اینجاست تا مشکلات تلویزیون شما را بر طرف کند.
بسته به تلویزیون و وضعیت آن مشکل کم نور شدن صفحه راه حل های متفاوتی خواهد داشت ابتدا بیاید را بررسی کنیم و ببینیم که چرا تلویزیون کم نورشده و برای رفع آن چه کاری می توانید انجام دهید .

تعمیر کم نور شدن صفحه تلویزیون
تعمیر کم نور شدن صفحه تلویزیون

مشکلات کم نور شدن صفحه تلویزیون سامسونگ ، الجی ، سونی و…

 یکی از ویژگیهای تلویزیون های مدرن این است که طوری طراحی شده اند که با نور اطراف هماهنگ کار کنند.
تلویزیون های سامسونگ دارای یک ویژگی داخلی هستند که اکنون به آن ویژگی تشخیص نور محیطی می گویند ، اما در گذشته از آن به عنوان سنسور ECO یاد می شد.
این ویژگی برای کار با محیط اطراف شما طراحی شده است و هدف آن به طور کلی به حداقل رساندن مصرف برق تلویزیون بوده است.
این یعنی چی؟ وقتی نور اطراف بیشتر می شود صفحه تلویزیون روشن تر می شود تا بتوانید آن را به وضوح ببینید. اما اگر چراغ ها را در شب خاموش کنید نور صفحه تلویزیون برای هماهنگی با محیط شما کم می شود تا در مصرف انرژی صرفه جویی شود.
بنابراین شما تنها فردی نیستید که با مشکل کم نور شدن صفحه تلویزیون سامسونگ دست و پنجه نرم می کند اگرچه این مسئله از نظر فنی مشکلی نبوده و بیشتر فقط یک ویژگی در تلویزیون هوشمند به شمار می رود.

آیا میتوان این حالت کم نور را خاموش نمود؟

بسیاری از افراد این ویژگی در تلویزیون خود را دوست ندارند و می خواهند آن را خاموش کنند . برای این کار تنها کاری که باید انجام دهید این است که به تنظیمات تلویزیون خود رفته سپس به قسمت General بروید و گزینه تشخیص نور محیط Light Detection را پیدا کنید.
در اینجا می توانید نور تلویزیون خود را بر روی of قرار داد و آن را خاموش کنید.
در صورتی که مدل تلویزیون سامسونگ شما قدیمی تر است ممکن است لازم باشد این گزینه را به روش دیگری غیر فعال کنید.
برای این کار به system رفته سپس به Eco Solution بروید و گزینه Eco Sensor را انتخاب کنید . در این قسمت شما می توانید به راحتی این ویژگی را خاموش یا روشن کنید.

کنتراست تطبیقی/ داینامیک

اگرچه دقیقاً مشکل مشابهی نیست اما چیز دیگیری که اغلب به عنوان کم نور شدن صفحه از آن یاد می شود چیزی است که به عنوان کنتراست تطبیقی و در تلویزیون  به عنوان کنتراست پویا شناخته می شود که به شدت به نسبت کنتراست دستگاه شما مرتبط است.
نسبت کنتراست تفاوت تیره ترین رنگی است که تلویزیون قادر به تولید آن است یعنی رنگ سیاه با روشن ترین رنگی که دستگاه قادر به تولید آن است یعنی رنگ سفید.
در تلویزیونی که از کنتراست پویا استفاده می کند سعی شده است که تفاوت بیشتری بین این دو ایجاد شود . بنابراین رنگ های روشن حتی روشن تر و رنگ های تیره، تیره تر از قبل ظاهر می شوند.
این همان چیزی است که مردم گاهی از آن به عنوان کم نور شدن صفحه یاد می کنند، زیرا باعث تیره تر شدن صفحه نمایش می شود.
معمولا می توان تنظیمات کنتراست دینامیک تلویزیون خود را در تنظیمات تغییر دهید و می توانید انتخاب کنید که آن را در حالت بالا یا متوسط قرار دهید و یا اگر کلا طرفدار آن نیستید آن را به طور کامل خاموش کنید.

مشکلات نور پس زمینه یا بک لایت

در صورتی که راه حل های ذکر شده در بالا را انجام دادید و همچنان با نور صفحه تلویزیون خود مشکل دارید ممکن است مشکل از خود تلویزیون باشد.
یکی از اصلی ترین مواردی که می تواند باعث تیرگی و تاریک شدن صفحه تلویزیون شود، مشکلات مربوط به نور پس زمینه ال ای دی در پشت صفحه تلویزیون است.
متاسفانه در این موارد خودتان قادر به برطرف کردن مشکل نبوده و تنها راه حل برای برطرف کردن این مساله است که از یک تکنسین ماهر و حرفهای برای تعمیر دستگاه خود کمک بگیرید.
این مشکل به دلیل ایجاد اتصال کوتاه در مدار نور پس زمینه ایجاد می شود که در برخی موارد ممکن است دستگاه اصلاً نتواند چیزی را روی صفحه نمایش خود نشان دهد.
تکنسین های امداد تی وی در این زمینه تخصص و مهارت زیادی داشته و می توانند مشکلات دستگاه شما را به سادگی برطرف کنند.

امداد تی وی مرکز تعمیر کم نور شدن صفحه تلویزیون

امداد تی وی یکی از مراکز توانا در زمینه برطرف کردن عیوب ایجاد شده در تلویزیون  از جمله کم نور شدن صفحه است . این مرکز با بیش از ۳۰ سال سابقه کار در زمینه تعمیر انواع تلویزیون در برند ها و مدل های مختلف و همکاری با تکنسین های ماهر و با تجربه از پس تمام تعمیرات برای مشکلات به وجود در این دستگاه ها برآمده و تلویزیون سالم را تحویل مشتری می دهد .

امداد تی وی تعمیرگاه تخصصی تلویزیون در تهران

تعمیر تخصصی تلویزیون  ال جی ، سامسونگ ، سونی و … در منزل با 30 سال سابقه در تمام مناطق تهران و 3 ماه گارانتی تعمیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *