سن مناسب برای قراردادن تلویزیون در اتاق کودک

قرار داشتن تلویزیون در اتاق کودک یک راه برای اطمینان از اینکه کودکتان هنگامی که شما مشغول کار بیرون یا انجام کارهای خانه هستید سرگرم است، در نظر گرفته می شود . تلویزیون های زیادی در بازار وجود دارند و یافتن بهترین تلویزیون متناسب با نیاز و بودجه شما ممکن است دشوار باشد.
در این مطلب به سن مناسب قرار دادن تلویزیون در اتاق کودک پرداخته ایم. اما قبل از اینکه به آنها بپردازیم ، اجازه دهید که به یک سوال اساسی اکثر والدین در مورد اینکه آیا قرار دادن تلویزیون در اتاق کودک مناسب است یا خیر پاسخ دهیم.
پاسخ به این سوال برای هر یک از والدین متفاوت است و به شرایط خاص بستگی دارد.
برخی از والدین نگران این مسئله هستند که وجود تلویزیون در اتاق کودک ، ممکن است منجر به اعتیاد به بازی ، ورزش نکردن و تنبلی و سستی در انجام تکالیف مدرسه شود.
در حالی که این ها احتمالات هستند. گزینه های مختلفی برای محدود کردن تماشای تلویزیون کودکان و تشویق به عادات یادگیری وجود دارد . بنابراین اگر به توانایی خود در کنترل نوع محتوایی که کودک تماشا می کند مطمئن هستید نصب تلویزیون در اتاق کودک می تواند به آموزش او کمک کند در غیر اینصورت بهتر است برای سرگرم شدن کودک به فکر ، انتخاب های بهتری باشید.

تلویزیون در اتاق کودک آری یا خیر؟!
تلویزیون در اتاق کودک آری یا خیر؟!

نکاتی برای استفاده مثبت از تلویزیون در اتاق خواب کودک

دانستن خطرات احتمالی تلویزیون در اتاق خواب کودکان بسیار مهم است اما مزایای بالقوه ای نیز از نمایش های آموزشی و برنامه های خانوادگی وجود دارد.
یک نشریه در سال ۲۰۱۴ نشان داد که کودکانی که این نوع برنامه ها را تماشا می کنند در مدرسه عملکرد بهتری نسبت به افراد غیر بیننده دارند . پس چرا فرزندان خود را از این نوع محتوا ها محروم کنیم؟
یک برنامه ایمن و مناسب همیشه راه خوبی برای آموزش رفتار مسئولانه با رسانه ها به کودک است. همچنین راههایی برای نظارت در زمان تماشا کردن تلویزیون برای فرزندان وجود دارد، به عنوان مثال پلتفرم‌هایی که دسترسی به برنامه‌های مناسب برای کودکان را آسان می کنند.
یکی دیگر از ابزارهای عالی برای نظارت بر زمان تماشا کردن تلویزیون توسط کودکان استفاده از نرم‌افزار والدین در تلویزیون های هوشمند است این نرم افزارها به شما این امکان را می دهند که برای استفاده از برنامه های مرتبط با اینترنت محدودیت زمانی تعیین کنید.

سن مناسب قرار دادن تلویزیون در اتاق کودک

بیایید ابتدا از سن صفر شروع کنیم . نوزادان و کودکان نوپا نیازی به تلویزیون در اتاق خود ندارند .
تلویزیون در سنین بسیار پایین محرک عاطفی، جسمی، ذهنیت و کلامی مورد نیاز کودک را فراهم نمی کند و فقط تعامل انسانی به نوزاد و کودکان نوپا کمک می کند تا مهارت های عاطفی ، شناختی و کلامی که برای رشد خود نیاز دارند را توسعه دهند.

۴ تا ۸ سالگی

حتی در این سن کودکان باید محیط اطراف خود را کشف کنند، از تخیل خود استفاده کنند ، بازی کنند ، دوست پیدا کنند و بتوانند اختلافات را با دیگر بچه های هم سن و سال خود حل کنند.
در این سنین شما باید بتوانید فرزندتان را درگیر دنیای واقعی نگه دارید تا بتوانید به کشف شخصیت و استعدادهای ذاتی او ادامه دهید. به عنوان والدین پس از آن باید انرژی کودک را به سمت فعالیت و سرگرمی‌هایی هدایت کنید که به رشد اندام کودک کمک می‌کند.
در صورتی که کودک در سن ۴ تا ۸ سالگی بدون محدودیت به تلویزیون دسترسی داشته باشد ، قرار گرفتن در معرض آن به یک شکل ذهن او را بی حس می کند و ممکن است کودک برای تمرکز در کلاس درس مشکل داشته باشد .
دلیل آن نیز این است که تلویزیون محتوای سریع و دائما سرگرم کننده ارائه می دهد که شبیه به زمان واقعی نیست . تماشا کردن زیاد تلویزیون در این سنین ممکن است خلاقیت و ابتکار کودک را مختل کند.
اما می توانید از یک تلویزیون فوق هوشمند استفاده کنید که بتوانید آن را هنگامی که خارج از خانه هستید نیز کنترل کنید.

۸ تا ۱۲ سالگی

در دنیای امروز بچه های بزرگتر برای انجام کارهای اساسی مانند انجام تکالیف و پروژه های مدرسه به کامپیوتر نیاز دارند بنابراین آیا لپ تاپ در اتاق خواب تاثیری مشابه تلویزیون دارد؟
به طور کلی می ‌توان گفت که صفحه نمایش کوچک لپ تاپ تجربه همه جانبه ای که صفحه نمایش های بزرگتر تلویزیون ارائه می‌دهند را نمی ‌دهد. بازی های ویدئویی با کنسول و صفحه نمایش نسبتاً بزرگ بهتر کار می‌کنند . فیلم ها و سریال ها نیز همینطور. بنابراین بهتر است برای کودکان ۸ تا ۱۲ سال یک لپ تاپ بخرید یا تلویزیون هوشمند که بدون توجه به جایی که هستید بتوانید بر آن کنترل و نظارت داشته باشید.

سن ۱۳ سال به بالا

شما باید تا زمانی که کودک وارد سال‌های نوجوانی می شود بتوانید مرزهای روشنی را برای او تعیین کنید .اگر بتوانید محدودیت های زمان تماشای تلویزیون و سایر قوانین اساسی را برای اعمال کنید شاید بتوانید به کودک خود اجازه دهید که در اتاق خواب خود تلویزیون داشته باشد.
با این حال بسیاری از والدین ترجیح می دهند که به جای آن برای کودک خود کامپیوتر بخرند که برای آن هم همه چیز در مورد اعمال محدودیت ها و مرزها باید وجود داشته باشد.

منبع : امداد تی وی

امداد تی وی تعمیرگاه تخصصی تلویزیون در تهران

تعمیر تخصصی تلویزیون  ال جی ، سامسونگ ، سونی و … در منزل با 30 سال سابقه در تمام مناطق تهران و 3 ماه گارانتی تعمیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *