دلایل دیر روشن شدن تلویزیون هوشمند

دیر روشن شدن تلویزیون یکی از مشکلات شایع است که کاربران زیادی با آن روبه‌رو بوده دنبال برطرف کردن این مشکل هستند.
قبلا این مشکل را با تلویزیون خود را تجربه نکرده اید و به طور ناگهانی شروع شده است می تواند برای شما نگران کننده باشد با این حال هرگز نباید وحشت کنید زیرا می توانید با درک آنچه ممکن است در دستگاه شما رخ داده و آشنایی با نحوه برطرف کردن آن، این مشکل را برطرف کنید.

دلیل دیر روشن شدن تلویزیون چیست؟

روشن شدن تلویزیون به دلایل مختلف ممکن است کمی طول بکشد که شامل موارد زیر می باشند:
منبع تغذیه تلویزیون مشکل دارد.
حافظه دستگاه پر یا تقریباً پر است.
تلویزیون دارای سیستم عامل یا نرم‌افزار قدیمی می باشد.
توجه داشته باشید که تلویزیون ها متفاوت بوده و هر سازنده مشخصات خاص خود را دارند به طوری که برخی از آنها از فناوری های بالاتر برای تلویزیون استفاده می کنند در حالی که برخی دیگر از فناوری های رایج که ممکن است قوی می باشند استفاده می کنند.
به روز بودن تلویزیون یکی از بهترین راه حل ها برای بسیاری از مسائل مانند دیر روشن شدن تلویزیون است.

نحوه تعمیر مشکل روشن نشدن تلویزیون

تغییر منبع تغذیه

اگر مدتی طول میکشد تا تلویزیون شما روشن شود مشکل اغلب لوازم جانبی دستگاه مانند منبع تغذیه است بنابراین برای برطرف کردن این مشکل نیاز است که واحد برق را تعویض کنید.
بدین منظور ممکن است لازم باشد پشت تلویزیون خود را باز کنید تا ببینید آیا خازنها سالم هستند یا خیر آمادگی یا نشتی در خازن وجود داشته باشد و تعویض فوری آن ضروری است.
اگر در زمینه تعمیرات قطعات الکترونیکی ندارید برای انجام این امر توصیه می‌کنیم حتماً از امداد تی وی در این زمینه کمک بگیرید.

دستگاه خود را تخلیه یا راه اندازی مجدد کنید.

از این روش باعث می‌شود تا تلویزیون به طور طبیعی روشن شده و یا زمان کمتری برای پاسخ دادن نیاز داشته باشد این عمل را می توانید با استفاده از کنترل و یا بدون استفاده از آن انجام دهید:
برای راه اندازی مجدد دستگاه توسط ریموت تلویزیون خود را به روش معمول روشن کنید سپس پاور کنترل از راه دور دستگاه را فشار داده و نگه دارید.
دکمه روشن/ خاموش کنترل از راه دور را نگه داشته تا تلویزیون خاموش شده و سپس دوباره روشن شود.
این روش تلویزیون شما را cold boot می کند به این معنا که حافظه پنهان دستگاه پاک می شود بنابراین تلویزیون باید به صورت معمولی روشن شود.
برای تخلیه تلویزیون دستگاه را از منبع برق جدا نموده و ۳۰ ثانیه صبر کنید سپس دوباره آن را به منبع وصل نموده و روشن کنید در این روش با پاک کردن حافظه پنهان دستگاه آن را تخلیه می کنید که باعث می شود سرعت روشن شدن تلویزیون بالا رود.

به روز رسانی نرم افزار تلویزیون

مهم نیست که چه نوع تلویزیونی دارید باید آن را به روز نگه داشته تا بتواند با ویژگی‌های جدید اجرا شود . گاهی تلویزیون هوشمند شما بر روی نسخه قدیمی کار می کند که باعث تاخیر در روشن شدن و ایجاد اشکالات دیگر می‌شود. توجه داشته باشید که هنگامی که دستگاه خود را به روز رسانی می کنید تنظیمات شما ممکن است به حالت پیش فرض بازگردند
شما می توانید دستگاه خود را از طریق اینترنت و یا به صورت خودکار به روز رسانی کنید.

حذف کردن برنامه هایی که استفاده نمی کنید از تلویزیون

نصب برنامه های زیاد بر روی تلویزیون هوشمند منابع را اشعال کرده و جدا از اینکه فضای زیادی را اشغال می کند این برنامه ها در پس زمینه اجرا شده و باعث تاخیر در پاسخ تلویزیون می شوند. اگر تلویزیون شما دیر روشن می شود می توانید لیست برنامه های موجود در آن را مرور کنید و برنامه هایی را که استفاده نمی کنید انتخاب و حذف کنید.
از مراحل زیر در تلویزیون های اندروید برای حذف برنامه های بازی هایی که استفاده نمی کنید استفاده کنید.
منوی تلویزیون خود را باز نموده و گزینه برنامه ها را انتخاب کنید لیست برنامه ای را که می خواهید حذف کنید انتخاب نمود و یا با فشردن دکمه اینتر بر روی کنترل خود آن را انتخاب و حذف کنید.
فروشگاه گوگل پلی در تلویزیون های اندروید همچنین گزینه ای برای حذف نصب برنامه ارائه می دهد.
به برنامه‌های من در نوار کناری سمت چپ گوگل پلی رفته و از لیست برنامه ها یکی را برای حذف انتخاب کنید و بر روی گزینه یUninstall کلیک کنید.

امداد تی وی تعمیرگاه تخصصی تلویزیون در تهران

تعمیر تخصصی تلویزیون  ال جی ، سامسونگ ، سونی و … در منزل با 30 سال سابقه در تمام مناطق تهران و 3 ماه گارانتی تعمیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *