علت سایه دار بودن تصویر در تلویزیون

یکی از شایع ترین مشکلاتی که کاربران با تلویزیون های خود داشته و برای رفع آن به امداد تی وی مراجعه نموده یا تماس می گیرند مشکل سایه دار بودن تصویر در تلویزیون است.
دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است باعث ایجاد سایه بر روی تصویر تلویزیون شود .به عنوان مثال عدم تنظیم دقیق تلویزیون یا معیوب بودن کابل های دستگاه و موارد دیگر می توانند باعث ایجاد این مشکل شوند.
ایجاد سایه روی تصویر تلویزیون بیشتر زمانی اتفاق می افتد که شما یک تصویر ثابت را برای مدت طولانی روی صفحه قرار می دهید ، با این کار تک تک پیکسل ها روی صفحه ال سی دی می توانند به طور موقت با یک رنگ خاص ثابت شوند که این وضعیت اغلب به عنوان حفظ تصویر یا سوختگی دستگاه شناخته می شود. بنابراین باید به یاد داشته باشید که هنگامی که کسی تلویزیون تماشا نمی کند دستگاه را خاموش کنید.

حل مشکل سایه دار بودن تصویر در تلویزیون

کنترل از راه دور تلویزیون را برداشته و از روی آن گزینه input یا Source را فشار دهید و گزینه Antenna را انتخاب کنید.
دستگاه را روی یک کانال تنظیم کنید که تصاویر سیاه و سفید را نمایش می دهد.
بعد از گذشت هشت ساعت تلویزیون را به یک کانال معمولی برگردانید.
با انجام مراحل بالا معمولاً مشکل سایه بر روی پنل تلویزیون از بین می رود.

سایه دار بودن تصویر در تلویزیون
سایه دار بودن تصویر در تلویزیون

همچنین با انجام تنظیمات زیر ممکن است سایه روی صفحه نمایش از بین برود. فقط باید توجه داشته باشید که مراحل ذکر شده در زیر ممکن است در همه مدل های تلویزیون جابگو نباشد. اگر برای هر یک از این مراحل به اطلاعات خاصی نیاز دارید باید به دفترچه راهنمای تلویزیون خود مراجعه و با مطالعه آن تنظیمات را انجام دهید.
– کاهش سطح نور پس زمینه در منوی تنظیمات تصویر
– تنظیم حسگر نور محیط در تنظیمات
– تنظیمات صرفه جویی در برق در منوی تنظیم تلویزیون

امدادتی وی مرکز تعمیر تلویزیون در تهران

در صورت ایجاد هر گونه مشکلی در تلویزیون خود به جای آن که خودتان دست به کار شده و سعی در برطرف کردن مشکل داشته باشید، بهتر است برای جلوگیری از آسیب و خرابی های بیشتر دستگاه انجام این امور را به افراد ماهر و متخصص در این زمینه بسپارید.
امداد تی وی، یکی از مراکز معتبری است که در خصوص تعمیر انواع مشکلات به وجود آمده در مدل ها و برندهای مختلف تلویزیون فعالیت داشته و با همکاری با نیروهای متخصص و کاربلد در این زمینه مشکلات به وجود آمده در این دستگاه ها را در کوتاه ترین زمان ممکن برطرف می کند.
این مرکز با بیش از 30 سال سابقه کاری و اولویت قرار دادن رضایت مشتریان ، توانسته است اعتماد مشتریان را به خود جلب نموده و خدمت گزار آنها باشد.
با امداد تی وی تماس بگیرید.

امداد تی وی تعمیرگاه تخصصی تلویزیون در تهران

تعمیر تخصصی تلویزیون  ال جی ، سامسونگ ، سونی و … در منزل با 30 سال سابقه در تمام مناطق تهران و 3 ماه گارانتی تعمیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *