6 دلیل رایج صدای خش خش تلویزیون

هنگامی که بلندگوهای تلویزیون از تداخل یا اعوجاج رنج می برند قطعی یا خرابی صدا در آن ها اتفاق می افتد و باعث ایجاد صداهای نابهنجار مانند کلیک ، صدای وزوز یا صدای خش خش تلویزیون می شود . در این گونه مواقع اکثر افراد اغلب معتقدند که بلندگوها خراب هستند زیرا آنها صدا را تولید می ‌کنند اما به ندرت این‌ گونه است .

علت صدای خش خش تلویزیون چیست؟

به گوش رسیدن صدای خش خش از تلویزیون چیزی است که اغلب اوقات اتفاق افتاده و همیشه دغدغه های اصلی کاربران است. زیرا هنگام تماشا و مشاهده برنامه مورد نظر خود در تلویزیون مشاهده همزمان تصویر و صدا باعث کیفیت تجربه کاربر می شود . در صورتی که مشکلاتی در تنظیمات صدای تلویزیون ایجاد شود و یا ایجاد اشکال در اتصالات و آنتن وجود داشته باشد ممکن است باعث به گوش رسیدن صدای خش خش از دستگاه شود.
از جمله دلایل دیگری که ممکن است باعث به گوش رسیدن صدای خش خش از تلویزیون می باشند می‌توان به خراب شدن بلندگوها یا فوم بلندگو اشاره نمود . در این صورت صدای تلویزیون به طور کامل قطع نمی‌شود بلکه صدا همراه با خش خش به گوش می ‌رسد که با تعمیر بلندگو و اجزای آن می ‌توان مشکل را برطرف نمود.

6 دلیل رایج صدای خش خش تلویزیون
6 دلیل رایج صدای خش خش تلویزیون

عوامل خرابی صدای تلویزیون شامل چیست؟

1.تنظیم نبودن صدای دستگاه

گاهی اوقات خرابی صدای تلویزیون به دلیل کم بودن صدا یا قرار داشتن بر روی حالت میوت اتفاق می افتد ، بنابراین لازم است قبل از انجام هر گونه کاری ابتدا تنظیمات صدای تلویزیون را با استفاده از کنترل از راه دور دستگاه بررسی کنید.

2.کثیف شدن بلندگوها

جمع شدن گرد و غبار و آلودگی بر روی بلندگوها می‌تواند در به گوش رسیدن واضح صدای ایجاد شده از تلویزیون اختلال ایجاد کند . بنابراین توصیه می شود که هر چند وقت یکبار بلندگوهای دستگاه خود را کاملاً تمیز کنید.

3.خرابی اتصالات دستگاه

بسیاری از کاربران از اسپیکر و دستگاه های خروجی های صدا مانند سینمای خانگی و… در تلویزیون خود استفاده می کنند . گاهی اوقات ممکن است این دستگاه ها به اشتباه نصب شده یا در آنها اشکالاتی موجود باشد که موجب می شود صدای تلویزیون با مشکلاتی نظیر خش خش ، نویز و… گوش رسد.

4.خراب بودن بلندگو

خراب شدن بلندگوی تلویزیون یکی دیگر از مواردی است که باعث ایجاد ناهنجاری در صدای دستگاه می شود اما با توجه به اینکه بررسی و تعمیر بلندگو یک کار تخصصی است توصیه می ‌شود این کار را به افراد ماهر و متخصص در این زمینه بسپارید.

5. ایجاد اشکالات در کابل HDMI

کاربرانی که از کابل HDMI استفاده نموده و صدای تلویزیون آنها هنگام اتصال به لپ تاپ یا دستگاه های دیگر از طریق کابل HDMI با مشکلاتی روبه‌ رو شده و یا دستگاه توانایی انتقال صدا را ندارد باید کابل را کاملاً از نظر پوسیدگی ،پارگی و خرابی بررسی نموده و دقت شود که این کابل به صورت صحیح نصب شده باشد.

6. خراب شدن مین برد تلویزیون

مین برد قطعه ای در تلویزیون است که دستورات لازم برای عملکرد تمامی قطعات از آنجا صادر می‌شود . این قطعه که با عنوان قلب تلویزیون نیز شناخته می‌شود صوت تلویزیون را به اسپیکر منتقل می کند و در صورتی که اختلالی در آن به وجود آید باعث از کار افتادن سیستم صوتی دستگاه نیز می شود در نتیجه ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد.

امداد تی وی مرکز تعمیر تلویزیون در تهران

یکی از مراکز با سابقه که از مهارت حرفه‌ای برای تعمیر تلویزیون برخوردار است امداد تی وی نام دارد. این مرکز خدمات خود درخصوص تعمیر تمام مدل ها و برندهای مختلف تلویزیون را در کل سطح کلانشهر تهران ارائه داده و تنها با یک تماس مشتری تکنسین های خود را به محل مورد نظر آنها اعزام می کند.
یکی از تخصص های این مرکز تعمیر و رفع صدای خش خش از تلویزیون است که به سادگی توسط تکنسین های این مرکز قابل انجام است
دارا بودن بیش از ۳۰ سال سابقه کاری در زمینه تعمیر انواع تلویزیون باعث شده است که این مرکز انتخاب اول کاربرانی باشد که در گذشته نیز از خدمات آنها بهره برده اند.

امداد تی وی تعمیرگاه تخصصی تلویزیون در تهران

تعمیر تخصصی تلویزیون  ال جی ، سامسونگ ، سونی و … در منزل با 30 سال سابقه در تمام مناطق تهران و 3 ماه گارانتی تعمیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *