علت و تعمیر دوتایی شدن تصویر تلویزیون

هر دستگاه تلویزیون از طراحی پیچیده ای که شامل چندین بورد به هم پیوسته می باشد ، تشکیل شده است. خرابی تلویزیون مساوی با از بین رفتن منبع سرگرمی اصلی در خانواده است ، به خصوص اگر تلویزیون نتواند چیزی را که شما می خواهید به خوبی نمایش دهد . به عنوان مثال ، دوتایی شدن تصویر صفحه تلویزیون، از جمله خرابی های رایجی است که کاربران با آن روبرو شده و از آن شکایت دارند .
در صورتی که تصویر تلویزیون شما دوتایی شده است جای نگرانی وجود ندارد، زیرا امداد تی وی که یکی از بزرگترین و معتبرترین مراکز تعمیر تلویزیون در تهران می باشد می تواند به سادگی مشکلات دستگاه شما را برطرف کند.
تکنسین های این مرکز متخصص در زمینه تعمیر انواع مشکلات به وجود آمده در تلویزیون با برند و مدل های مختلف هستند و می توانند در مدت زمان کوتاهی مشکلات دستگاه را عیب یابی و برطرف کنند.

دوتایی شدن تصویر تلویزیون
دوتایی شدن تصویر تلویزیون

علت دوتایی شدن تصویر تلویزیون در چیست؟

دوتایی شدن تصاویر در تلویزیون معمولاً زمانی رخ می دهد که تداخل سیگنال در دستگاه وجود داشته باشد. همچنین تغییر تنظیمات دستگاه، محل نادرست آنتن ،شکستن حلقه ماتریس در صفحه ال سی دی، از کار افتادن واحد خروجی تصویر، از کار افتادن کنترلر پردازنده، نقص عملکرد مادربرد و عدم کارکرد حافظه از جمله دلایل دیگر دوتایی شدن تصویر در تلویزیون می باشند.
برای برطرف کردن این مشکل ابتدا باید تنظیمات دستگاه را بررسی نموده و موقعیت آنتن را تغییر دهید و آن را به طرف دیگر بچرخانید.
همچنین باید همگرایی مجموعه خود را برای رفع یک تصویر دوتایی تنظیم کنید. نمایشگرهای تلویزیونی پروجکشن ممکن است یک تصویر دوتایی را در امتداد عمودی یا افقی نمایش دهند.
اکثر کاربران می توانند خودشان با تنظیم همگرایی یا تقارب مانیتور تلویزیون، این مشکل را برطرف کنند.
برای تعیین نحوه تنظیم همگرایی یا تقارب ، دفترچه راهنمای دستگاه خود را مطالعه نموده و بر طبق دستورالعمل های آن عمل کنید .
در صورتی که مشکل برطرف نشد بررسی وضعیت دو برد الکترونیکی که مسئول پردازش سیگنال هستند نیز توصیه می شود .برای انجام این کار باید قاب تلویزیون را جدا نموده و داخل دستگاه را بررسی کنید . در صورت مشاهده اتصال ضعیف برد ، آن را بر روی پنل ثابت کنید. انجام این اقدامات ساده ممکن است باعث بازیابی دستگاه و برطرف شدن تصویر دوتایی شود.
اما اگر مشکلات دستگاه با این کار بر طرف نشد تلویزیون باید به صورت حرفه ای و توسط یک تعمیرکار ماهر و متخصص در این زمینه تعمیر شود.
تکنسین های امداد تی وی در خصوص تعمیر دوتایی شدن تصویر تلویزیون آموزش های لازم را دیده و در این کار مهارت و تجربه کافی را دارند.

تعمیر تلویزیون در صفحه حرفه ای

به گفته کارشناسان امداد تی وی تلویزیون های دارای صفحه نمایش پلاسما یا ال سی دی برای مدت زمان طولانی به طور پایدار کار می کنند. اگر تصویر این نوع تلویزیون ها دچار نقایص شده و تصویر تلویزیون دوتایی شود ، باید عملکرد الکترونیک دستگاه مورد بررسی قرار گیرد و قطعات جدید جایگزین قطعات خراب شده و غیر فعال شود.
با توجه به اینکه تعمیر این دستگاه ها به دانش مدارهای ال سی دی و همچنین تجربه در زمینه الکترونیک نیاز دارند و کاربران فقط می توانند تنظیمات سطحی مانند نصب دوباره آنتن را انجام دهند، برای از بین بردن عیوب پیچیده در تلویزیون به یک تکنسین ماهر و با مجموعه ای که از ابزار آلات دقیق و تجهیزات پیشرفته نیاز می باشد.
در صورتی که خودتان قادر به بررسی و از بین بردن عیوب تلویزیون نیستید دستگاه را از برق کشیده و با امداد تی وی تماس بگیرید.
تکنسین های این مرکز خرابی دستگاه را مشخص نموده ، قطعات فرسوده مانند کابل ها، درایورهای ماتریس ال سی دی، کانکتورهای کابل و غیره را تعویض می کنند و باعث بهبود بخشیدن کیفیت تصویر در چند دقیقه می شوند.

تعمیر دوتایی شدن تصویر تلویزیون با امداد تی وی

در صورت هر نوع آسیب در تلویزیون خود از جمله آسیب ذکر شده در این مقاله می توانید با امداد تی وی تماس گرفته و از تکنسین های کاربلد این مرکز برای تعمیر دستگاه خود کمک بگیرید.
هیچ برند و مدل مختلفی در تلویزیون ها وجود ندارد که تکنسین های امداد تی وی نتوانند آن را در هنگام آسیب یا خرابی تعمیر کنند.

امداد تی وی تعمیرگاه تخصصی تلویزیون در تهران

تعمیر تخصصی تلویزیون  ال جی ، سامسونگ ، سونی و … در منزل با 30 سال سابقه در تمام مناطق تهران و 3 ماه گارانتی تعمیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *