مرکز تخصصی تعمیر مین برد تلویزیون ال جی در تهران

مین برد تلویزیون های ال جی یکی از اجزای اصلی در این تلویزیون‌ها بوده که ممکن است به دلایل مختلف مانند گرمایش بیش از حد دستگاه، نفوذ گرد و غبار به داخل تلویزیون و نشستن بر روی مین برد ، آسیب فیزیکی به تلویزیون و… خراب شده و باعث ایجاد اختلال در عملکرد سایر قطعات دستگاه شود.
زیرا این قطعه الکترونیکی عملکرد سایر قطعات و پورت ها را کنترل می ‌کند و در صورتی که از تلویزیون به صورت ایمن و در شرایط استاندارد استفاده نشود خراب شدن آن قطعی است.
علیرغم اینکه تلویزیون یکی از سنتی ترین لوازم در هر خانه ای است اما منبع اصلی سرگرمی افراد به شمار رفته و زمان های زیادی در خانه روشن است.
اگر می خواهید اطلاعات خود را در مورد علائم خرابی مین برد تلویزیون های ال جی افزایش دهید در جای درستی قرار دارید. زیرا در این مقاله طبق نظر تکنسین های امداد تی وی در خصوص علائم خرابی این قطعه و راه‌ای افزایش عمرآن پرداخته ایم.

علائم و نشانه های خرابی مین برد تلویزیون ال جی

تشخیص تفاوت بین خرابی مین برد یا سایر اجزاء ممکن است دشوار باشد ، به این دلیل که تمام اجزای تلویزیون به مین برد متصل هستند . به عنوان مثال اگر برای دیدن صفحه نمایش مشکل دارید ممکن است مشکل از پنل یا مادربرد باشد اما برخی از علائم خاص تر وجود دارد که ممکن است نشان دهند که مشکل از مین برد است . در صورت مشاهده هر یک از موارد ذکر شده در زیر با یک تعمیرکار ماهر و متخصص در این زمینه تماس بگیرید.

1. هنگ کردن مداوم تلویزیون ال جی

در صورتی که تلویزیون شما ال جی است و هنگام روشن کردن دستگاه بر روی لوگوی خود ثابت می ماند و با خاموش و روشن کردن تلویزیون نیز این مشکل برطرف نمی شود احتمال خرابی مین برد وجود دارد .
در این گونه مواقع دستگاه باید توسط تعمیرکاران ماهر و متخصص در این زمینه بررسی شده و در صورت لزوم مین برد دستگاه تعویض شود.

2. قرار گرفتن بر روی حالت استندبای یا خاموش شدن دستگاه در حین تماشای تلویزیون

اگر در حین تماشای تلویزیون دستگاه شما خاموش شده و یا به صورت خودکار به روی حالت استندبای می‌رود و پس از ریست کردن دستگاه و خاموش و روشن کردن آن و با وجود آن که چراغ پاور چشمک میزند تلویزیون توانایی روشن شدن ندارد به احتمال زیاد مین برد دستگاه از کار افتاده است.

در صورت خرابی مین برد تلویزیون ال جی چه مشکلاتی برای دستگاه ایجاد می شود؟

– از کار افتادن گیرنده های داخلی

خراب شدن مین برد تلویزیون ال جی باعث می شود که گیرنده های داخلی دستگاه از کار افتاده و توان کار کردن بر روی ورودی های مختلف را نداشته باشد.
همچنین این مشکل می ‌تواند باعث عدم کارکرد خروجی های HDMI شده و در این صورت دستگاه به صورت خود به خودی خاموش می ‌شود.

– صدا نداشتن دستگاه

در صورتی که تلویزیون زیرا شما صدا ندارد اما تصویر را نشان می ‌دهد ممکن است مین ‌برد در دستگاه به دلیل سوختن کنترل خروجی صدا خراب شده باشد که تنها با تعویض این کنترلر خروجی صدا مشکل برطرف می ‌شود.

– عدم کارکرد پورت HDMI

یکی دیگر از علائم نشان دهنده خرابی مین برد تلویزیون ال جی کار نکردن پورت HDMI دستگاه است که علت آن ، استفاده از این کابل های نامرغوب و ایجاد اختلال در کنترلر های آن می باشد.
در این صورت قبل از تماس با تعمیرگاه ابتدا از یک کابل HDMI مرغوب استفاده نموده و دستگاه را بررسی کنید اگر مشکل همچنان ادامه داشت با یک سرویس کار ماهر و متخصص در این زمینه تماس بگیرید.

 تعمیر مین برد تلویزیون ال جی در تهران
تعمیر مین برد تلویزیون ال جی در تهران

راهکارهای  افزایش عمر مین برد در تلویزیون ال جی

در صورتی که قصد دارید تعمر مین برد تلویزیون ال جی خود را افزایش داده و سال های طولانی از دستگاه خود استفاده کنید توصیه می شود هنگامی که قرار است مدت زمان طولانی از تلویزیون استفاده نکنید به عنوان مثال هنگامی که قصد رفتن به سفر یا تعطیلات آخر هفته را دارید حتماً تمام اتصالات برق دستگاه را قطع کرده و دوشاخه تلویزیون را از پریز برق جدا کنید.
سعی کنید هیچ گاه به طور پیوسته تلویزیون را به مدت طولانی روشن نگه ندارید و به ازای هر سه ساعتی که از دستگاه استفاده می کنید چند دقیقه آن را خاموش کنید.
در مواقعی که فلش خود را به تلویزیون متصل کرده‌اید پس از اتمام کار هنگامی که قصد خارج کردن فلش usb از روی تلویزیون را دارید ابتدا گزینه خروج را زده و سپس فلش را از روی دستگاه جدا کنید.
استفاده از محافظ برق یکی دیگر از راه کارهایی است که باعث افزایش عمر مین برد دستگاه می شود، زیرا باعث می شود که دستگاه مستقیم به پریز برق متصل نبوده و نوسانات ایجاد شده در برق باعث خرابی مین برد نشود.
مطمئن شدن از ثابت بودن جای تلویزیون و عدم واژگون شدن آن یا احتمال ریختن مایعات بر روی دستگاه یکی دیگر از راه کارهای افزایش عمر مین برد است. زیرا در صورت آب خوردگی و ورود رطوبت به داخل تلویزیون و تماس آن با مین برد ممکن است عملکرد این قطعه با اشکالات جبران ناپذیری روبه ‌رو شود.

امداد تی وی تعمیرگاه تخصصی تلویزیون در تهران

تعمیر تخصصی تلویزیون  ال جی ، سامسونگ ، سونی و … در منزل با 30 سال سابقه در تمام مناطق تهران و 3 ماه گارانتی تعمیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *