چرا تلویزیون صدا دارد ولی تصویر ندارد ؟!

یکی از شکایات رایج کاربران تلویزیون صدا دارد ولی تصویر ندارد. اگر صفحه تلویزیون شما سیاه می شود اما صدا همچنان از دستگاه به گوش می رسد ممکن است به دلیل مشکلات مختلف بسته به مدل تلویزیون باشد . خطاهایی که از دستگاه های هوشمند پدیدار می شوند گاهی اوقات غیر قابل پیش بینی هستند ، زیرا ممکن است خطاهای فنی مربوط به کارخانه یا خطاهای جزئی مربوط به سیم کشی اشتباه باشند.
صرف نظر از اینکه مشکل می تواند از چه چیزی باشد وقفه در حین تماشای برنامه مورد علاقه کلافه کننده است . بنابراین هنگامی که تصویر نمایش داده نمی شود چه کاری می توان انجام داد؟
اولین فکری که ممکن است به ذهن هر کسی خطور کند این است که تلویزیون از منبع برق جدا شده اما با توجه به اینکه صدا از دستگاه به گوش می رسد بنابراین ربطی به منبع برق نخواهد داشت.

دلایل عدم وجود تصویر با وجود صدا در تلویزیون چیست؟

1. خرابی برد منبع تغذیه

مهم ترین علت عدم وجود تصویر در تلویزیون خرابی در برد منبع تغذیه است. به طور کلی تلویزیون ها یک برد منبع تغذیه در کنار برد تیکان و سایر قطعات داخلی دارند.
برای تعیین اینکه آیا مشکل منبع تغذیه است یا خیر تلویزیون خود را به یک منبع تغذیه مستقل وصل کنید، اگر درست عمل کرد پس مشکل از منبع تغذیه نبوده و از پریز برق است.

2. خطای نور پس زمینه یا بک لایت

این مشکل در تلویزیون های ال سی دی برجسته تر است، زیرا در این دستگاه ها از نور پس زمینه برای روشن کردن تصاویر روی صفحه استفاده می شود. بنابراین اگر مشکلاتی در زمینه نور پس زمینه یا بک لایت وجود داشته باشد ممکن است نتوانید چیزی را روی صفحه نمایش خود مشاهده کنید.

3. مشکلات ایجاد شده در پنل تلویزیون

در صورتی که پنل تلویزیون شما آسیب ببیند صفحه نمایش به طور خودکار خالی از تصاویر می شود در این صورت یا باید یک تلویزیون جدید تهیه کنید و یا پنل تلویزیون خود را تعویض کنید.

4. اتصالات خراب

اشکالات موجود در اتصال یا سیم کشی نادرست می تواند باعث عدم وجود تصویر با وجود دارا بودن صدا در تلویزیون شود . شما می توانید کابل های اتصال دستگاه را بررسی کنید تا مطمئن شوید منبع تغذیه و سایر دستگاه ها به درستی به برق متصل شده اند.

5. فعال بودن تایمر خواب

در صورتی که تایمر خواب در تلویزیون فعال باشد دستگاه شما به محض رسیدن به زمان تنظیم شده به طور خودکار به حالت خواب می رود . در این صورت غیر فعال کردن این تایمر از منوی تلویزیون باعث برطرف شدن مشکل دستگاه می‌ شود.

6. مشکلات ایجاد شده در خازن

در صورتی که خازن تلویزیون خراب شود تلویزیون روشن نشده و هیچ تصویری را نمایش نمی دهد. این مسئله باید توسط تعمیرکاران ماهر و متخصص امداد تی وی بررسی شده تا در صورت خرابی خازن ها آنها را تعویض کنند.

چرا تلویزیون صدا دارد ولی تصویر ندارد ؟!
چرا تلویزیون صدا دارد ولی تصویر ندارد ؟!

راه حل برطرف کردن مشکلات تلویزیونی که صدا داشته اما تصویر ندارد چیست؟

1. بازگرداندن تنظیمات دستگاه به حالت کارخانه

با استفاده از گزینه ریست، تلویزیون را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید. برخی از تلویزیون ها همچنین به شما امکان ریست کردن از طریق کنترل از راه دور یا برنامه های تلویزیون را می دهند . پس از بازگرداندن تنظیمات تلویزیون به حالت کارخانه بررسی کنید که آیا مشکل برطرف شده است یا خیر.

2. حالت ذخیره انرژی را غیرفعال کنید.

تنظیمات تلویزیون خود را بررسی کنید تا ببینید آیا در حالت ذخیره انرژی اقرار دارد یا خیر. اگر ذخیره کننده انرژی فعال باشد صفحه نمایش دستگاه در حالی که صدا هنوز فعال است به طور خودکار خاموش می شود .
بنابراین اگر این گزینه در تلویزیون شما فعال است توصیه می‌کنیم آن را غیر فعال کنید تا از عدم وقفه در هنگام مشاهده اطمینان حاصل کنید.

3. کابل HDMI خود را عوض کنید.

یکی دیگر از دلایلی که باعث عدم مشاهده تصویر در صورت وجود صدا در تلویزیون می شوند خراب و معیوب بودن کابل HDMI متصل به دستگاه است. با عوض کردن این کابل معمولاً مشکل برطرف می‌شود.

4. تعویض کردن برد منبع تغذیه تلویزیون

در صورتی که هیچ یک از راه حل های ذکر شده در بالا باعث برطرف شدن مشکل تلویزیون نشود به احتمال زیاد مشکل به دلیل خرابی برد منبع تغذیه ایجاد شده است و باید تعویض شود . این کار باید توسط افراد متخصص با تجربه امداد تی در این زمینه انجام شود.

5. شل شدن یا آسیب دیدن کابل ها

در صورتی که تلویزیون شما سیگنال خود را از منبع خارجی مانند جعبه کابل یا دی وی دی پلیر دریافت می کند ممکن است دلیل احتمالی عدم نمایش تصویر شل شدن یا آسیب دیدن کابل های اتصال باشد که وظیفه نمایش تصویر را بر عهده دارند.

6. مشکل در سیگنال تلویزیون

گاهی اوقات ممکن است تلویزیون شما به دلیل مشکل سیگنال تصاویر را نمایش ندهد. بهترین راه برای بررسی این موضوع این است که به کانال دیگری بروید اگر کانال های دیگر تصاویر را نشان می‌دهند به این معنی است که تلویزیون شما مشکلی نداشته و عدم وجود سیگنال در آن کانال باعث عدم تصویر شده است در این صورت باید منتظر بمانید تا مشکل برطرف شود.

امداد تی وی مرکر تخصصی تعمیر تلویزیون در تهران

چنانچه نتوانستید مشکل تلویزیون را با اقدامات اولیه در خانه حل کنید ، کافی است با امداد تی وی تماس بگیرید تا در کمترین زمان ، دستگاه معیوب شما تعمیر شود.

امداد تی وی تعمیرگاه تخصصی تلویزیون در تهران

تعمیر تخصصی تلویزیون  ال جی ، سامسونگ ، سونی و … در منزل با 30 سال سابقه در تمام مناطق تهران و 3 ماه گارانتی تعمیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *