تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ در تهران 90 روز گارانتی

تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ یکی از خدمات امداد تی وی است .
تلویزیون یکی از دستگاه‌های الکترونیکی مهم در زندگی روزمره همه افراد می باشد که باعث سپری شدن اوقات فراغت آنها می شود. به طوری که امروزه برند های مختلفی در زمینه تولید تلویزیون فعالیت می کنند.
این دستگاه ها از زمانی که اختراع شده اند تاکنون و با پیشرفت تکنولوژی تغییرات زیادی را متحمل شده اند
سامسونگ یک از برند های پرفروش تلویزیون در جهان است که همه ساله سعی در تولید دستگاه‌های جدیدی دارد که از نظر فنی پیشرفت زیادی داشته باشد.
گاهی اوقات پس از چند سال استفاده از تلویزیون قطعات داخلی آن با مشکلاتی روبرو می شوند که ممکن است عملکرد تلویزیون را با اختلال روبرو کنند.
در این گونه مواقع آشنایی با یک مرکز معتبر که تعمیر تلویزیون که بتواند تعمیرات انواع تلویزیون را بصورت تخصصی انجام می دهد چاره کار بوده و شما را از صرف هزینه های زیاد برای خرید یک تلویزیون جدید ایمن نگه می‌دارد.

امداد تی وی : مرکز تخصصی تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ در تهران

مجموعه امداد TV متشکل از پرسنل مجرب و تعمیرگاه مجهز ، با 30 سال سابقه در زمینه تعمیر انواع تلویزیون ، انواع تلویزیون های سامسونگ را در کمترین زمان با بهترین قطعات تعمیر می نماید . هر کجای تهران که هستید کافی است با ما تماس بگیرید.

– مرکز تخصصی تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ در تهران
– تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ اسمارت ( هوشمند )
– تعمیر بک لایت تلویزیون خمیده سامسونگ
– تعمیر صفحه تلویزیون سامسونگ
– تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ در منزل

emdad call min

انواع تلویزیون

تلویزیون ها عمدتاً شامل دو نوع هستند یک نوع بر روی لوله های کاتدی کار می کند در حالی که دیگری بر اساس کریستال مایع ساخته شده است .
عملکرد هر دو تلویزیون به روشی مشابه بوده تفاوت آنها در اندازه و کیفیت تصویر است.

اجزا و قطعات تلویزیون

در داخل تلویزیون اجزا و قطعات مختلفی وجود دارد که شامل منبع تغذیه ، صفحه کنترل زمان ، برد اینورتر ، بک لایت یا نور پس زمینه ، ال سی دی صفحه نمایش و منبع صوتی می باشد.

بک لایت تلویزیون چیست؟

بک لایت یا نور پس زمینه نوعی تشعشع است که در صفحه های کریستال مایع به کار می رود. به عبارت دیگر بک لایت یکی از بخش های مهمن در تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی سامسونگ است که باعث دیده شدن تصاویر بر روی پنل دستگاه می شود. بک لایت شدت منبع نور دستگاه را تغییر می دهد ، بنابراین بهتر است متناسب با روشنایی محیط تنظیم شود .
به طوری که در یک محیط کم نور، نور پس زمینه یا بک لایت باید کم و در یک محیط پر نور، نور پس زمینه باید زیاد باشد.
زیرا در صورتی که نور پس زمینه در محیط کم نور زیاد باشد باعث خستگی چشم شده و می تواند باعث ایجاد اختلال در تلویزیون نیز شود و کم بودن نور بک لایت در یک محیط پر نور تصویر را تاریک و کسل‌کننده نشان داده و توانایی چشم برای مشاهده تصاویر روی صفحه را محدود می کند.

برای آشنایی با نحوه تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ ، ویدئوی زیر را ببینید .

انواع بک لایت در تلویزیون های سامسونگ

دو نوع بک لایت وجود دارد که از هر کدام در مدل های مختلف تلویزیون های سامسونگ استفاده می شود . این دو نوع شامل بک لایت شاخه ای و بک لایت لبه می باشند.
بک لایت شاخه ای در مدل های سریF , EH و H سامسونگ قرار داده شده در حالی که بک لایت لبه در سری ES تلویزیون های سامسونگ قرار دارند.

چه عواملی باعث خرابی یا سوختگی بک لایت تلویزیون می شوند؟

– استفاده از لامپ های نامرغوب

در صورتی که شرکت سازنده تلویزیون از لامپ های نامرغوب و بی کیفیت در ساخت تلویزیون استفاده کند ، این لامپ ها در مدت زمان کمی با مشکل روبرو می شوند.

– وارد شدن ولتاژ زیاد به لامپ های ال ای دی تلویزیون

در صورتی که ولتاژ و آمپر ایجاد شده بر روی بک لایت هنگام روشن کردن تلویزیون زیاد باشد به دلیل آن که باعث کارکرد لامپ ها با حداکثر توان خود می شود ، عمر آنها کاهش می‌یابد.
برای کاهش ولتاژ اعمال شده به لامپ های ال ای دی ، پس از خرید تلویزیون لازم است با وارد شدن به قسمت تنظیمات نور صفحه را کم کنید.

– ایجاد شدن فاصله بین لامپ ها و فلز خنک کننده

در حین ساخت تلویزیون در کارخانه مابین لامپ ها و صفحه خنک کننده از نوعی چسب استفاده می شود که باعث انتقال گرما از لامپ ها به صفحه خنک کننده می شود .
در صورتی که این چسب از بین برود به دلیل آنکه انتقال گرما مابین لامپ ها و صفحه خنک کننده صورت نمی پذیرد باعث می شود لامپ ها گرم شده و بک لایت خراب شود.

– اعمال ولتاژ زیاد تلویزیون هنگام روشن کردن دستگاه

پس از روشن کردن تلویزیون در صورتی که ولتاژ زیادی بر روی لامپ ها اعمال شود باعث خرابی این لامپ ها می گردد.

– بالا بودن دمای محیط

در صورتی که تلویزیون در محیطی قرار داده شود که نور خورشید به طور مستقیم به آنجا تابیده و یا وسایل گرمایشی مانند بخاری و شوفاژ نزدیک دستگاه قرار داشته باشند بک لایت تلویزیون ممکن است با مشکلاتی روبرو شود.
بنابراین باید توجه کنید که حتماً تلویزیون خود را در جایی مناسبی که دمای بالایی ندارد ، قرار دهید.

نشانه های خراب شدن بک لایت در تلویزیون های سامسونگ چیست؟

– دستگاه صدا داشته اما تصویر ندارد.
– پس از ظاهر شدن لوگو کارخانه سازنده تلویزیون تصویر قطع می شود.
– ناپدید شدن قسمتی از تصویر در هنگام تماشای تلویزیون
– بر روی تصاویر پخش شده از تلویزیون نقاط تاریک و نورانی ایجاد می شود.
– تصاویر تلویزیون قطع و وصل می شوند.

در صورت مشاهده علائم و نشانه های خرابی بک لایت تلویزیون ، همین امروز با امداد تی وی تماس بگیرید. تعویض و تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ در کمترین زمان انجام می شود.

امداد تی وی تعمیرگاه تخصصی تلویزیون در تهران

تعمیر تخصصی تلویزیون  ال جی ، سامسونگ ، سونی و … در منزل با 30 سال سابقه در تمام مناطق تهران و 3 ماه گارانتی تعمیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *