آیا تعمیر تلویزیون آب خورده امکان پذیر است؟

هنگامی که تلویزیون در معرض رطوبت یا آب قرار می گیرد ممکن است لکه های آب حتی پس از تمیز کردن صفحه نمایش نیز قابل مشاهده باشند که در این گونه مواقع به اصطلاح میگویند پنل تلویزیون دچار آب خوردگی شده است ، تعمیر تلویزیون آب خورده یکی از خدمات بی شماری است که توسط امداد تی وی قابل ارائه می باشد.
هنگامی که پنل تلویزیون دچار آب خوردگی می شود در واقع رطوبت بین قطعات دستگاه نفوذ می کند که در اثر اشباع شدید صفحه ال سی دی، لکه های سیاهی شبیه به لکه جوهر ایجاد می شود.

تعمیر تلویزیون آب خورده توسط امداد تی وی

در صورتی که تلویزیون شما دارای مشکلاتی بوده و یا حتی روشن نمی شود، باید حتماً دستگاه خود را به یک تعمیرکار ماهر و متخصص در این زمینه نشان دهید.
امداد تی وی یکی از مراکز باسابقه و پیشرو در زمینه تعمیر تلویزیون در برندهای مختلف و با مشکلات متفاوت مانند آب خوردگی تلویزیون در تهران است که می تواند مشکلات دستگاه شما را در زمان بسیار کوتاهی برطرف کند.
تنها یک تماس با این مرکز کافی است تا نیروهای ماهر و متخصص خود را برای برطرف شدن مشکلات دستگاه به محل شما اعزام کند.
emdad call min
– تعمیر تلویزیون آب خورده ال سی دی LCD
– تعمیر تلویزیون آب خورده ال ای دی LED
– تعمیر تلویزیون تلویزیون آب خورده در شرق تهران
– تعمیر تلویزیون تلویزیون آب خورده در غرب تهران
– تعمیر تلویزیون تلویزیون آب خورده در شمال تهران
– تعمیر تلویزیون تلویزیون آب خورده در جنوب تهران

اقدامات اولیه برای تعمیر تلویزیون آب خورده

1. دستگاه را از برق بکشید.

ممکن است بی معنی به نظر برسد اما به محض اینکه متوجه شده اید تلویزیون شما با آب دچار آسیب شده است باید بلافاصله دستگاه را از برق بکشید . همچنین ممکن است لازم باشد تلویزیون را از جایی که در آن تنظیم شده است به جای دیگر منتقل کنید که این کار بستگی به میزان آسیب آب دارد . در صورتی که آب به اندازه‌ای در دستگاه وجود داشت که دستگاه نشتی پیدا کرد قطعاً باید جای تلویزیون خود را عوض کنید.

2. ناحیه آسیب دیده را با سشوار خشک کنید.

گاهی اوقات ممکن است بتوانید به سادگی با خشک کردن نقطه ای از تلویزیون که دچار آسیب با آب شده است توسط سشوار از خراب شدن آن جلوگیری کنید.
بهتر است که از دمیدن هوای کاملا گرم در ناحیه خودداری کنید و اگر سشوار شما دارای دکمه خنک است از آن با فشار پایین استفاده کنید.
استفاده از کمپرسور به دمیدن هوا با فشار تا حدی کاهش یافته در ناحیه آسیب دیده کمک می ‌کند تا رطوبت اتصالات الکتریکی از بین رفته و خطر خوردگی و تخریب نهایی و در نتیجه تخریب بیشتر دستگاه جلوگیری شود.

3. صبور باشید.

در برخی مواقع لازم است که صبور بوده و منتظر بمانید تا آب خود به خود خشک شود . در این صورت باید تلویزیون را در محلی قرار دهید که بتواند تهویه کافی داشته باشد و اجازه دهید دستگاه یک یا دو روز در آن محل مانده و خشک شود.
بسته به جایی که تلویزیون آسیب دیده است ممکن است لازم باشد قاب تلویزیون را باز کرده و اجازه دهید که توسط هوا خشک شود . پس از گذشت چند روز و خشک شدن تلویزیون قاب آن را در جای خود قرار داد و دستگاه را به برق متصل کنید و بررسی کنید که آیا دستگاه کار می کند یا خیر.

4. کمک گرفتن از یک تعمیرکار حرفه ای

اگر پس از انجام روش های بالا باز هم دستگاه شما کار نکرد، ممکن است مجبور شوید تلویزیون خود را به یک مرکز تعمیر تلویزیون برده و یا با یک تعمیر کار ماهر و متخصص در این زمینه تماس بگیرید و پس از بازگو کردن مشکل و اینکه دستگاه چقدر آسیب دیده و دقیقاً آسیب ‌دیدگی در کجا است از خدمات تعمیراتی آنها بهره مند شوید.

تعمیر تلویزیون آب خورده

تعمیر تخصصی تلویزیون آب خورده در امداد تی وی

چنانچه با اقدامات اولیه مشکل برطرف نشد، قطعا نیاز به سپردن کار به یه تعمیرگاه تخصصی تلویزیون دارید . برای تعمیر تلویزیون آب خورده ، با امداد تی وی تماس بگیرید .

چگونه می توان علامت آب خوردگی را از صفحه تلویزیون حذف نمود؟

بهترین راه برای از بین بردن علائم آب از روی صفحه تلویزیون استفاده از یک تکه پارچه بسیار نازک و آب گرم است.
بدین منظور ابتدا چند قطره آب گرم را بر روی ناحیه آب خورده بریزید و سپس آن را به آرامی با پارچه پاک کنید. پس از مدت زمان کمی متوجه خواهید شد که علامت آب شروع به ناپدید شدن نموده و هیچ اثر دائمی بر جای نمی گذارد.

آیا در صورت خیس شدن، تلویزیون خراب می شود؟

تلویزیون های ال سی دی در صورتی که در معرض آب قرار بگیرند به سرعت خراب میشوند، زیرا آب باعث اتصال کوتاه و خوردگی مسیرهای فلزی در برد مدار می شود که باعث می شود برد دستگاه از کار بیفتد.
بنابراین تعمیر تلویزیون ال سی دی آسیب دیده از آب دشوار است و نتایج بر اساس نوع مشکل ، شدت و محل متفاوت است.
به همین دلیل هنگام خیس شدن تلویزیون باید بلافاصله روند خشک کردن آن را آغاز کنید.
بدین منظور ابتدا تلویزیون را از برق بکشید .ممکن است به نظر بیهوده برسد اما به محض اینکه متوجه شدید تلویزیون دچار آب خوردگی شده است باید دستگاه را از برق بکشید.
سپس باید ناحیه آسیب دیده را با ضربه خشک کنید. استفاده از سشوار در صورتی که دارای دکمه سرد یا تنظیمات پایین است مفید می باشد ، سشوار را روشن کرده و داخل دستگاه را خشک کنید قو بلافاصله و با یک تعمیرکار تماس بگیرید.

آب از چه راه هایی به داخل تلویزیون نشت می کند؟

با گذشت زمان کابل دستگاه ممکن است  به سقف یا دیوار مالیده شده و پلاستیک بیرونی آن فرسوده می شود ، این امر باعث می شود آب باران وارد کابل شود و پس از پر شدن ،آب از انتهای جایی که کانکتور به تلویزیون می رود نشت می کند. اگر انتهای کابل را تکان دهید ممکن است آب از کابل خارج شود.

آیا تعمیر تلویزیونی که دچار آب خوردگی شده است ارزش دارد؟

اگرچه معمولاً تعمیر صفحه آسیب دیده امکان پذیر نیست اما تعمیرات دیگر مانند تعویض برد یا اینورتر در تلویزیون های آبخورده ممکن است مفید باشد. به طور کلی تعمیر صفحه نمایش تلویزیون برای کسانی که به دنبال کاهش ضایعات هستند با توجه به نوع دستگاه ممکن است مقرون به صرفه تر از تعویض کل آن باشد.

آیا تعمیر تلویزیون آب خورده امکان پذیر است؟
آیا تعمیر تلویزیون آب خورده امکان پذیر است؟

چقدر طول می کشد تا قطعات الکترونیکی خشک شوند؟

حداقل ۴۸ ساعت کامل باید منتظر مانده و از تلویزیون استفاده نکنید تا کاملاً خشک شود. بسته به مدت زمان و میزان غوطه ور شدن کامل دستگاه در آب ممکن است مدت زمان بیشتری برای خشک شدن قطعات داخلی نیاز داشته باشید.
در برخی موارد ممکن است لازم باشد دستگاه چند روز یا حداکثر یک هفته خاموش بماند بدون آنکه تلاشی برای بررسی اینکه آیا دوباره روشن می شود یا خیر انجام دهید.

امداد تی وی تعمیرگاه تخصصی تلویزیون در تهران

تعمیر تخصصی تلویزیون  ال جی ، سامسونگ ، سونی و … در منزل با 30 سال سابقه در تمام مناطق تهران و 3 ماه گارانتی تعمیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *