خاموش و روشن شدن تلویزیون ال جی

خاموش و روشن شدن تلویزیون ال جی یکی از مشکلات شایع در این دستگاهها است که به سادگی توسط تکنسین های امداد تی وی برطرف می شود.

نحوه برطرف کردن مشکل خاموش و روشن شدن تلویزیون ال جی

1. منبع برق دستگاه را بررسی کنید.

ابتدا تلویزیون خود را از برق بکشید و از نزدیک به سیم برق آن نگاه کنید تا آن را از نظر آسیب یا ساییدگی کاملاً بررسی کنید. درصورتی که آسیب دیدگی یا ساییدگی در سیم وجود داشت باید سیم خود را با یک سیم جدید تعویض کنید .
اما اگر هیچ گونه آسیبی وجود نداشت باید مطمئن شوید که سیم به طور محکم و ثابت به تلویزیون متصل است.
ممکن است پریزبرق نیز مشکل داشته باشد، بنابراین باید سیم تلویزیون را به یک پریز برق دیگر متصل کنید. همچنین ممکن است مشکل روشن و خاموش شدن خودکار تلویزیون ال جی به خاطر آسیب محافظ برق دستگاه باشد. درصورتی که از محافظ برق استفاده می کنید سیم تلویزیون را از آن جدا کرده و مستقیماً به پریز برق متصل کنید و بررسی کنید که آیا مشکل برطرف می شود یا خیر.

خاموش و روشن شدن تلویزیون ال جی
خاموش و روشن شدن تلویزیون ال جی

2. بررسی کنترل از راه دور دستگاه

کنترل تلویزیون ال جی خود را برداشته و به دکمه های آن نگاهی بیندازید. گاهی اوقات گیر کردن دکمه ها خصوصا دکمه پاور ممکن است باعث روشن و خاموش شدن خودکار دستگاه شود.
همچنین ممکن است چیز چسبناکی بر روی کنترل ریخته باشد که باعث ایجاد این اتفاق می شود . در این صورت باید کنترل را کاملاً تمیز کنید تا زمانی که همه دکمه ها به درستی کار کنند. برای انجام ایمنی این کار ابتدا باتری ها را از جای خود خارج نموده و هرگونه زباله باقی مانده بین این دکمه ها را تکان دهید، سپس مقداری الکل را روی یک پارچه نرم یا سواب پنبه ریخته و کنترل را پاک کنید.

3. توجه به تایمر تلویزیون ال جی

گاهی اوقات ممکن است که یکی از اعضای خانواده تایمر خواب دستگاه را تنظیم کرده باشد و شما از این مسئله بی اطلاع باشید. در این صورت ممکن است در زمان های خاصی دستگاه بصورت خودکار خاموش و روشن شود.
برای غیر فعال کردن این گزینه به تنظیمات دستگاه خود رفته و قسمت تایمر را بررسی کنید و مطمئن شوید که تایمر غیر فعال است.

4. تنظیمات CEC تلویزیون ال جی خود را بررسی کنید.

CEC مخفف کلمه Consumer Electronics Control است ، ویژگی که به دستگاه هایی که به پورت های HDMI متصل شده اند این امکان را می دهد تا تلویزیون را کنترل کنند.
به عنوان مثال اگر کنسول بازی خود را روشن کنید CEC تلویزیون را نیز روشن می کند. این تنظیم راحت است اما همچنین می تواند باعث شود تلویزیون به طرز عجیبی عمل کند. این ویژگی در برندهای مختلف نام های متفاوتی دارد .به عنوان مثال، در تلویزیون های ال جی این ویژگی با نام SIMPLINK شناخته می شود.
برای بررسی علت خاموش و روشن شدن خودکار تلویزیون ال جی موارد دیگری را نیز باید بررسی کنید که شامل به روز بودن سیستم عامل و خاموش بودن حالت اکو می باشد.

امداد تی وی مرکز تعمیر تلویزیون ال جی در تهران

در صورتی که در زمینه امور فنی تجربه ای ندارید توصیه می شود به هیچ وجه خودتان دست به چیزی نزنید و از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید . امداد تی وی یکی از مراکز معتبر در زمینه تعمیر تلویزیون است که در زمان کوتاهی قادر به رفع مشکلات به وجود آمده در دستگاه شما می باشد.

امداد تی وی تعمیرگاه تخصصی تلویزیون در تهران

تعمیر تخصصی تلویزیون  ال جی ، سامسونگ ، سونی و … در منزل با 30 سال سابقه در تمام مناطق تهران و 3 ماه گارانتی تعمیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *