دلایل شایع صدای نویز در تلویزیون

اگر مشکل صدای نویز در تلویزیون شما را آزار می دهد و به دنبال مرکز معتبری برای رفع این مشکل می گردید، با امداد تی وی تماس بگیرید. این مرکز با بیش از ۳۰ سال سابقه کاری و همکاری با نیروهای ماهر و متخصص در زمینه تعمیر انواع تلویزیون میتواند مشکلات دستگاه شما را برطرف کند.
یکی از مشکلات آزار دهنده در تلویزیون ها که چه در بلندگوی سیستم و چه در سینمای خانگی ایجاد می شود تداخل سیستم صوتی و صدای نویز در تلویزیون است. برطرف کردن این تداخلات تا حدودی آسان است اما قبل از هر چیز مهم است که علت ایجاد این نویزها را بیابید.

صدای نویز در تلویزیون
صدای نویز در تلویزیون

علت ایجاد صدای نویز در تلویزیون

1. اشتباه در اتصالات

اصلی ترین و شایع ترین علت ایجاد صدای نویز در تلویزیون و تداخل در سیستم صوتی از حلقه های زمین که گردش ضعیف جریان الکتریکی در زمین است نشات می گیرد، بنابراین شایع ترین علائم نویز صدای بلند یا کم است که از بلندگو خارج می شود.
این مسئله می تواند زمانی اتفاق بیفتد که چندین قسمت از یک تجهیزات به ورودیهای AC مختلف متصل شده و به طور همزمان از طریق کابل های الکتریکی مانند RCA و HDMI به یکدیگر متصل شوند.
برای حل این مشکل باید ابتدا این چرخه الکتریکی را شکست. ساده ترین راه این است که تمام قسمت های تجهیزات را فقط به یک پریز برق متناوب با استفاده از دستگاههایی مانند تثبیت کننده ها یا محافظ برق متصل کنید.
با این حال ممکن است صدا ها از یک تجهیزات صوتی که قسمت های آن خیلی از هم فاصله دارند، مانند سینمای خانگی ایجاد شود.
در این مورد ساده ترین راه برای جلوگیری از نویز، خرید یک کابل Extention است .با این حال این راه حل ممکن است از نظر زیبایی برای کاربر خوشایند نباشد.
راه دیگر برای رفع این مشکل استفاده از تهویه کننده سیگنال با عایق گالوانیکی است که حلقه زمین و در نتیجه نویز را از بین می برد.
انجام این کار تخصصی بوده و نیاز به مهارت خاصی دارد. بنابراین نیاز است که از افراد ماهر و متخصص در این زمینه کمک گرفت بگیرید.

2. تداخل کابل ها

یکی از دلایل ایجاد نویز در تلویزیون و سیستم صوتی شما می تواند سیم باشد. تداخل کابل صدا با کابل برق می تواند باعث ایجاد نویز در تلویزیون شود بنابراین راه حل لازم ، جداسازی آنها است.
یکی دیگر از اقدامات برای از بین بردن نویز این است که به جای کابل های بی کیفیت ، از کایبل های شیلدار برای اتصالات صوتی استفاده کنید.

3. کابل ‏USB/HDMI

کابلهای USB و HDMI دارای محافظ داخلی هستند که نسبت به کابل های RCA در برابر تداخل موثرتر عمل می کنند . این کابل ها دارای فیلتر نویز هیدروکسید آهن می باشند. اما تصمیم در مورد تعویض کابل ها به عملی بودن آن بستگی دارند. بنابراین ابتدا باید بررسی کنید و ببینید که آیا تعویض کابل ها موثر واقع می شود یا خیر .همچنین فیلترهای نویز ویژهای برای اتصالات usb وجود دارد که بسیار گران هستند.
گاهی اوقات صدای نویز در تلویزیون ممکن است به علت ایراد از تلویزیون نباشد و به عوامل دیگری بستگی داشته باشد که شامل موارد زیر می باشند :
– هر دستگاه دیگری را که ممکن است به دستگاه شما متصل باشد از پریز برق جدا کنید و بررسی کنید که آیا صداها ناپدید می شود؟ در صورت ناپدید شدن صد ها علت نویز مشخص شده و باید از اتصال همزمان دو دستگاه به برق خودداری کنید.
– اگر سر و صدا از بین نمی رود باید بررسی کنید که هیچ مانعی برای دریچه هوای پشت دستگاه وجود نداشته باشد و همچنین گرد و غبار جمع شده از دریچه های هوا را با یک پارچه نرم دستگاه از برق جدا شده است پاک کنید
– نویز همچنین میتواند با نحوه نصب دستگاه تقویت شود. براکت های دیواری ، میزهای شیشه ای یا چوبی که تلویزیون روی آن قرارمی گیرد می توانند صدا را بیشتر کنند. گاهی اوقات قرار دادن تلویزیون روی سطوح لاستیکی بین دستگاه و میز می تواند در از بین رفتن نویزها کمک کننده باشد.

امداد تی وی مرکز تعمیر تلویزیون در تهران

یکی از تخصص های تکنسین های امداد تی وی عیب یابی و برطرف کردن صدای نویز و وزوز در تلویزیون است.
تکنسین های این مرکز به دلیل آموزش های مداومی که می بینند با انواع ایرادات و مشکلات تلویزیون ها در برندهای متفاوت و مدل های مختلف آشنایی داشته برطرف کردن این عیوب برای آنها کاری ندارد.
آنها با استفاده از تجهیزات مدرن و پیشرفته قادر هستند در مدت زمان کمی دستگاه شما را عیب یابی و تعمیر کنند.

امداد تی وی تعمیرگاه تخصصی تلویزیون در تهران

تعمیر تخصصی تلویزیون  ال جی ، سامسونگ ، سونی و … در منزل با 30 سال سابقه در تمام مناطق تهران و 3 ماه گارانتی تعمیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *