لکه های سیاه روی صفحه تلویزیون سامسونگ

با دارا بودن یک تلویزیون ال سی دی سامسونگ می توانید فیلم ها ، برنامه کودک و سریال مورد علاقه خود را با کیفیت عالی، وضوح بالا و صدای خوب تماشا کنید. اما گاهی اوقات صاحبان این دستگاه ها با ظهور لکه های سیاه روی صفحه تلویزیون سامسونگ خود مواجه می شوند. فرقی نمی کند که این نقاط در بالا، پایین و یا طرفین صفحه نمایش دستگاه قرار داشته باشند، زیرا در هر صورت دید کاربر را مختل نموده و بر تجربه مشاهده تلویزیون توسط کاربر تاثیرات منفی می گذارند.
هنگام ایجاد این مشکل ، زمانی که که دستگاه خود را روشن می کنید لکه های تیره اولین چیزی است که مشاهده می شوند. با بررسی علت ایجاد این لکه های سیاه می توانید اقدامات احتیاطی لازم برای گسترش آنها در سطح صفحه نمایش و همچنین بهترین راه حل ها برای تعمیر آن را انجام دهید.

علت ایجاد لکه های سیاه روی صفحه تلویزیون سامسونگ چیست؟

1. نقص های تولید

این مسئله بسیار نادر است و بلافاصله خود را نشان می دهد و دلیل آن نقض فناوری مونتاژ است که منجر آسیب به ماتریس صفحه نمایش میشود.
هنگامی که لکه های تیره روی صفحه نمایش به علت نقص در تولید باشد،تعمیر دستگاه شامل گارانتی شده و به صورت رایگان توسط نمایندگی های شرکت سامسونگ برطرف میشود.

لکه های سیاه روی صفحه تلویزیون سامسونگ
لکه های سیاه روی صفحه تلویزیون سامسونگ

2. صدمه مکانیکی به دستگاه

یکی از دلایل رایج ایجاد لکه های تیره بر روی تلویزیون سامسونگ برخورد توپ با صفحه تلویزیون هنگام بازی کودکان در خانه است.
ایجاد ضربه یا فشار قوی به تلویزیون ، دستگاه را لکه دار می کند. در این صورت پیکسل های شکسته ابتدا در ناحیه آسیب دیده ظاهر شده و سپس در سراسر صفحه پخش میشوند.

3. ورود رطوبت یا هوا در زیر شیشه محافظ

دلیل این امر حمل و نقل نامناسب یا عدم مراقبت از دستگاه است. هرگز صفحه نمایش تلویزیون سامسونگ را با پارچه مرطوب و خیس پاک نکرده واز تماس آب با صفحه نمایش جلوگیری کنید.

4. تاثیر درجه حرارت بالا

وجود منبع حرارتی در نزدیکی تلویزیون سامسونگ منجر به نقص های مختلف در دستگاه می شود. از جمله این نقص ها می توان به ایجاد لکه به دلیل لایه برداری از ماتریس و روی صفحه نمایش اشاره نمود.

5. جمع شدن گرد و غباربرروی دستگاه و نفوذ آنها به زیر ال سی دی

در صورتی که از لوازم خانگی به طور صحیح مراقبت نشود یک نقطه سیاه کوچک که حاصل جمع شدن گرد و غبار است ، می تواند تبدیل به یک نقطه تاریک بزرگ بر روی صفحه نمایش شود در چنین شرایطی ، لازم نیست تجهیزات را جدا کرده یا راه اندازی مجدد کنید.
کافی است سطح صفحه را کاملا پاک کنید . تجهیزات را قطع کنید و برای اطمینان آن را از پریز برق جدا کنید. از یک پاک کننده مخصوص مانیتورهای LCD استفاده کنید و آن را توسط یک پارچه نرم میکروفیبر بر روی صفحه نمایش دستگاه اعمال کنید .پارچه را به آرامی و بدون اعمال فشار بر روی صفحه تلویزیون بکشید.
توصیه می شود برای جلوگیری از خرابی و عمر بیشتر دستگاه این عمل را دوبار در هفته تکرار کنید.

6. پیکسل گیر کرده

یکی دیگر از علل رایج ایجاد لکه های سیاه بر روی سامسونگ، گیر کردن پیکسل است. این در این مشکل همان طور که از نامش پیداست پیکسل ها گیر کرده و بر روی صفحه نمایش قادر به تغییر رنگ نیستند . زیرا پیکسل ها برای تغییر رنگ بسته به تصویر نمایش داده شده روی صفحه طراحی شده اند، در صورتی که رنگ پیکسل تغییر نکند پیکسل گیر کرده در نظر گرفته می شود.

7. پیکسل سوخته

پیکسل سوخته نباید با پیکسل گیر کرده اشتباه گرفته شود. یک پیکسل سوخته نیز می تواند باعث ایجاد لکه سیاه روی تلویزیون سامسونگ شود.
اما تفاوت بین پیکسل گیر کرده و پیکسل سوخته در چیست؟
هنگامی که ال سی دی روشن می شود پیکسل گیر کرده نیز روشن شده اما قادر به تغییر رنگ نیست از طرف دیگر پیکسل مرده روشن نشده و حذف نیز نمی شوند.
به عبارت دیگر پیکسل های سوخته هر سه پیکسل فرعی خود که شامل پیکسل های قرمز، سبز و آبی می باشند را برای همیشه خاموش می کنند و از آنجا که قادر به روشن شدن نیستند پیکسل مرده نامیده شده و مانند لکه سیاه بر روی صفحه به نظر می رسند.

8. آسیب بک لایت

چنانچه در بخشی از صفحه نمایش بک لایت خراب شده باشد ، صفحه نمایش در در ان نقطه کم نور و تیره نمایش داده می شود .

امداد تی وی مرکز تعمیر تلویزیون سامسونگ در تهران

در صورتی که لکه های تیره بر روی تلویزیون سامسونگ شما ایجاد شده است برای جلوگیری از خرابی بیشتر دستگاه توصیه می شود خودتان به هیچ چیزی دست نزده و سعی در برطرف کردن مشکل ایجاد شده در تلویزیون نکنید ، در عوض از یک تعمیرکار ماهر و متخصص در این زمینه کمک بگیرید.
امداد تی وی یکی از مراکز معتبر و با سابقه در تهران است که تعمیرات مربوط به ایجاد لکه های تیره بر روی صفحه تلویزیون سامسونگ را انجام داده و خدمات خود را در کل شهر تهران عرضه می کند.

امداد تی وی تعمیرگاه تخصصی تلویزیون در تهران

تعمیر تخصصی تلویزیون  ال جی ، سامسونگ ، سونی و … در منزل با 30 سال سابقه در تمام مناطق تهران و 3 ماه گارانتی تعمیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *