راهنمای نصب کردن تلویزیون روی دیوار

نصب کردن تلویزیون روی دیوار یک راه عالی برای ایجاد فضای بیشتر در خانه است و با این کار می‌توانید فضای کف زمین که ممکن است توسط میزتلویزیون اشغال شود را باز کنید . نصب کردن تلویزیون بر روی دیوار ظاهر ظریفی به فضا بخشیده و دستگاه شما را در صورت داشتن کودک یا حیوانات خانگی از خطر دور نگه می ‌دارد.

راهنمای نصب کردن تلویزیون روی دیوار

انتخاب پایه تلویزیون

اولین قدم برای نصب کردن تلویزیون بر روی دیوار انتخاب پایه دیواری مناسب است . پایه دیواری تلویزیون انواع مختلفی دارد که شامل موارد زیر می باشند:

– پایه های دیواری ثابت
این پایه ها ، تلویزیون را در موقعیت ثابت هم سطح با دیوار نگه می دارند.

– پایه های دیواری چرخان
این گونه پایه ها به صفحه نمایش دستگاه این امکان را می دهد به چپ و راست چرخش داشته باشد.

– پایه های دیواری دارای نوسان
این پایه ها به شما این امکان را می دهد تا هنگام نصب تلویزیون در بالای دیوار برای مشاهده بهتر زاویه تلویزیون را تغییر دهید.

– پایه های دیواری دارای حرکت در تمام جهات
این پایه ها به شما این امکان را می‌ دهند که به صورت دستی تلویزیون را به سمت راست، چپ ،بالا و پایین برای زاویه دلخواه تنظیم کنید .در برخی از مدل ها این پایه های دیواری دارای بازوی تلسکوپی هستند که می تواند هنگام نصب تلویزیون روی گوشه ی دیوار مفید باشد.

هنگام نصب کردن تلویزیون بر روی دیوار محدودیت اندازه و وزن برای نصب سخت افزار وجود دارد. بنابراین حتماً مشخصات پایه تلویزیون را بررسی کرده و تایید کنید که تلویزیون شما با براکت های نصب آن سازگار است.

نصب کردن تلویزیون روی دیوار
نصب کردن تلویزیون روی دیوار

مکان و ارتفاع مناسب نصب و بر روی دیوار را انتخاب کنید.

نصب تلویزیون بر روی دیوار نیاز به کمی برنامه ریزی دارد . برای نصب کردن تلویزیون بر روی دیوار ابتدا جای نصب را به دقت تعیین کنید و برای این کار موارد زیر را در نظر بگیرید:
– مکانی را انتخاب کنید که دسترسی آسان به پریزهای برق، منابع ورودی کابل، اتصالات بلندگوها و لوازم جانبی داشته باشد.
– محل قرارگیری اجزایی مانند جعبه کابل، کنسول های بازی و پخش کننده های دی وی دی را تعیین کنید.
– جایی را برای نصب یک قفسه در زیر تلویزیون برای نگهداری تجهیزات ضروری در نظر بگیرید.
– توجه داشته باشید که تلویزیون خود را جایی نصب کنید که دور از نور مستقیم خورشید ، منابع گرمایی و لرزش باشد.
– دیواری را انتخاب کنید که بتواند چهار برابر بار ترکیبی تجهیزات، سخت افزارها و اجزای متصل به تلویزیون را به طور ایمن تحمل کند.
– ارتفاع نصب تلویزیون بر روی دیوار نیز مهم بوده و برای آنکه تجربه مشاهده کاربر راحت باشد باید ارتفاعی انتخاب شود که هنگام نشستن پایین صفحه نمایش بالاتر از سطح چشم قرار گرفته و در هنگام ایستادن بالای نمایشگر تلویزیون بالاتر از سطح چشم نباشد.
– برای انتخاب محل مناسب برای نصب کردن تلویزیون بر روی دیوار باید دقت داشته باشید که جایی را انتخاب کنید که سیم های برق از زیر آن رد نشده باشد.

جای مناسب برای سوراخ کردن دیوار را علامت گذاری کنید.

پس از انتخاب جای مناسب برای نصب کردن تلویزیون روی دیوار گوشه هایی که قرار است تلویزیون نصب شود را با مداد علامت بزنید، سپس فاصله بین سوراخ های بالا و پایین اندازه گیری نموده و از هر طرف دو نقطه در مرکز را علامت گذاری کنید.

پایه تلویزیون را روی دیوار قرار دهید.

پایه تلویزیون یا براکت را روی دیوار نگه دارید و از یک دوست برای نگه داشتن پایه کمک بگیرید.
از یک مته برای ایجاد سوراخ های پایلوت در مکان هایی که توسط مداد علامت گذاری شده است ، استفاده کنید.
با استفاده از دریل دیوار را سوراخ نموده و توسط رول پلاک و پیچ تلویزیون را به دیوار متصل کنید و دوباره بررسی کنید که اتصال بین دیوار و صفحه تلویزیون ایمن باشد.

سخن پایانی
نصب کردن تلویزیون بر روی دیوار نیاز به مواد و ابزار پیچیده ای ندارد. کافیست پایه مناسب را انتخاب و محل و ارتفاع مناسب برای نصب تلویزیون روی دیوار را مشخص کنید سپس با نصب کردن براکت ها بر روی دیوار تلویزیون خود را بر روی دیوار ثابت کنید.

امداد تی وی تعمیرگاه تخصصی تلویزیون در تهران

تعمیر تخصصی تلویزیون  ال جی ، سامسونگ ، سونی و … در منزل با 30 سال سابقه در تمام مناطق تهران و 3 ماه گارانتی تعمیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *