mahan-logo40000

09335051212

اقدامات فوری هنگام ویروسی شدن تلویزیون هوشمند

ویروسی شدن تلویزیون هوشمند یکی از مشکلات رایج در این دستگاه ها بوده و این دستگاه ها می توانند ویروس ها و بد افزار ها را دریافت کنند .
آنها به اینترنت متصل می مانند و مانند هر سیستم کامپیوتری به تبادل اطلاعات می پردازند. با این حال به ندرت اتفاق می‌افتد که به داده های آنها آسیب برسد . بنابراین نباید نگران آسیب دیدن و خراب شدن تنظیمات و داده های خود باشید.
به طور کلی همه تلویزیون های هوشمند به دلیل اتصال به اینترنت و بلوتوث برای اجرای برنامه های مختلف در معرض ویروس هستند . آنها همچنین دارای حافظه داخلی برای ذخیره برنامه ها و فایل ها هستند. علاوه بر این بسیاری از تلویزیون های هوشمند دارای پورت های usb هستند که درایور فلش آلوده می تواند ویروس را منتقل کند.
ویروسی شدن تلویزیون هوشمند در همه انواع تلوزیون هوشمند ال جی، سونی ، اسنوا ، ایکس ویژن ، سونی و… دیده می شود.

دلایل آسیب نرسیدن به تلویزیون های هوشمند در برابر ویروس چیست؟

1- به طور معمول همه تلویزیون های هوشمند دارای برنامه های آنتی ویروس هستند تا ویروس ورودی را فورا شناسایی کرده و آن را بی اثر کنند . در صورتی که برنامه آنتی ویروس در تلویزیون هوشمند شما وجود ندارد سیستم عامل اندروید از فروشگاه گوگل پلی برای نصب برنامه های ضد ویروس تلویزیون هوشمند پشتیبانی می کند.

2- سیستم های تلویزیون از پردازنده های متفاوت نسبت به پردازنده های تلفن و رایانه استفاده می کنند بنابراین ، بعید است که مورد هدف اکثر حملات بد افزار ها قرار گیرند.

3- تلویزیون های هوشمند دارای یک سیستم عامل برای خواندن کد و انجام عملکرد ها بر اساس آن هستند . با این حال آنها نمی توانند در هر شرایطی محتوا را تغییر دهند. از این رو ساختن یک ویروس موثر برای این دستگاه ها سخت می شود، زیرا نیاز به تغییرات خاص برای تغییر برخی عملکردهای تلویزیون وجود دارد.

ویروسی شدن تلویزیون هوشمند
ویروسی شدن تلویزیون هوشمند

4- بروزرسانی نرم افزاری برای تلویزیون هوشمند به صورت دیجیتالی امضا می شود ، به این معنی که احتمال کمی وجود دارد که ویروس راهی به داخل تلویزیون پیدا کند.

5- در موارد نادری که ویروس نه تنها راه خود را به درون تلویزیون پیدا کند بلکه از شناسایی توسط آنتی ویروس نیز فرار کند فقط به تنظیمات کلی تلویزیون دسترسی خواهد داشت.

6- در صورتی که ویروسی بتواند تلویزیون هوشمند را دچار اختلال کند کاربر می‌تواند با بازنشانی سیستم به حالت کارخانه تلویزیون را به حالت کارخانه بازگرداند.

چگونه متوجه شویم تلویزیون هوشمند ما ویروسی شده است؟

از جمله راه هایی که تشخیص آلوده بودن تلویزیون هوشمند به ویروس را نشان می دهد اسکن کردن دستگاه است . این کار با روش زیر انجام می شود:
وارد تنظیمات تلویزیون هوشمند خود شده و گزینه General را انتخاب کنید سپس گزینه System Manager را انتخاب نموده و آن را باز کنید. در ادامه بر روی گزینه Smart Security کلیک نموده و در انتها گزینه اسکن را انتخاب کنید تا فرایند اسکن تلویزیون هوشمند شما شروع شود.

چگونه ویروس را از تلویزیون هوشمند خود حذف کنیم؟

اگر چه ممکن است آلوده کردن تلویزیون هوشمند دشوار به نظر برسد ، اما به این معنی نیست که دستگاه شما در خطر قرار ندارد . در حقیقت بسیاری از برندهای تلویزیون هوشمند در معرض خطر هک از راه دور قرار دارند که به هکرها این امکان را می ‌دهد تا تلویزیون را کنترل نموده و حتی ویروس ها و بد افزارها را بر اساس نقشه های امنیتی خاص نصب کنند.
اگر نگران آلودگی احتمالی دستگاه خود با ویروس ها ، بدافزارها یا هک تلویزیون خود هستید می توانید با انجام برخی اقدامات پیشگیرانه از دستگاه خود محافظت کنید.

1- اگر دستگاه شما دارای آنتی ویروس است می توانید از منوی تنظیمات دستگاه آن را اجرا کنید و تلویزیون خود را به طور منظم اسکن کنید.
2- از وصل کردن usb های آلوده به تلویزیون هوشمند خود خودداری کنید.
3- سخت افزار، برنامه ها و دستگاه های متصل به تلویزیون خود را به روز رسانی کنید. هکرها و برنامه نویسان بدافزار از برنامه های قدیمی تر استفاده نموده و آنها را هک می کنند اما بروزرسانی با وصله های امنیتی می توانند از چنین هدف هایی جلوگیری کنند.

4- شبکه خانگی خود را ایمن نگه دارید ، زیرا تلویزیون های هوشمند به اینترنت متصل می‌شوند . فعال کردن آنتی ویروس و فایروال روی روتر، راه خوبی برای جلوگیری از قربانی شدن تلویزیون در معرض حملات هکرها با آلودگی به بدافزار است . همچنین می توانید از رمز عبور های پیچیده رو تر استفاده کنید ، سیستم عامل روتر را به روز نگه دارید، مدیریت از راه دور را خاموش کنید ، از شبکه مهمان برای تلویزیون استفاده کنید یا یک شبکه جداگانه برای آن راه اندازی کنید.

5- از گشت و گذار در وب با مرورگر داخلی تلویزیون  ، خودداری کنید، زیرا اکثر آنها با حفاظت امنیتی لازم برای محافظت از دستگاه شما همراه نیستند . اگر مجبور به گشت و گذار در اینترنت با تلویزیون خود هستید از سایت های بد افزاری که معمولاً مملو از ویروس‌ها و بد افزارها هستند ، دوری کنید و برنامه ها را از سایت هایی که سازنده تلویزیون آنها را مجاز نکرده است ، دانلود نکنید.

امداد تی وی تعمیرگاه تخصصی تلویزیون در تهران

تعمیر تخصصی تلویزیون  ال جی ، سامسونگ ، سونی و … در منزل با 30 سال سابقه در تمام مناطق تهران و 3 ماه گارانتی تعمیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *