mahan-logo40000

09335051212

چرا تلویزیون فلش مموری را نمی خواند؟!

تلویزیون های مدرن مجهز به قابلیت اتصال به کارت حافظه یا فلش مموری هستند. اما گاهی اوقات کاربران هنگام اتصال فلش مموری به تلویزیون خود برای نگاه کردن عکس ، فیلم و ویدئو های شخصی متوجه می‌شوند که تلویزیون فلش مموری را نمی خواند. با توجه به اینکه تلویزیون از جمله دستگاه هایی است که با انتقال تصاویر و صدا از راه دور با استفاده از سیگنال های رادیویی یا سیگنال های الکتریکی منتقل شده از طریق سیم کار نموده و یکی از منابع اصلی سرگرمی تمام افراد خانواده است باید به سرعت مشکلات ایجاد شده در دستگاه شناسایی و برطرف شوند . به همین دلیل در این مقاله به دلایل و نحوه برطرف کردن مشکل هنگامی که تلویزیون فلش مموری را نمی خواند پرداخته ایم. لازم به ذکر است این مشکل منحصر به برند خاصی نبوده و در تلوزیون های ال جی ، سامسونگ ، اسنوا ، سونی و… ممکن است دیده شود.

به چه دلایلی تلویزیون فلش مموری را نمی خواند؟

چندین دلیل برای بروز این مشکل وجود دارد که شامل موارد زیر می باشند:

1. فرمت فایل های ضبط شده در فلش مموری توسط تلویزیون پشتیبانی نمی شود.

تلویزیون های مدرن معمولاً از همه فایل های رایج مانند FAT32 ، ExFAT و NTF5 پشتیبانی می کنند. با این حال برخی از مدل های قدیمی تر و احتمالاً برخی از مارک های تلویزیون مدرن با NFT5 کار نمی‌کنند.
علاوه بر این، این مشکل به خصوص اگر درایو فلش بزرگتر از یک اندازه خاص باشد، به عنوان مثال ۶۴ گیگابایت یا قبلاً برای ایجاد یک درایو بوت استفاده شده ایجاد می شود زیرا باعث می شود که بیش از یک پارتیشن روی درایو فلش ایجاد شود و ممکن است شما آن را نبینید . این پارتیشن دوم بسیار کوچک است و تلویزیون نمی تواند این فلش مموری را بخواند.
در چنین مواقعی دستورالعمل کلی این است که تمام پارتیشن ها را از درایو فلش حذف کنید و آن را به FAT32 یا ExFAT روی دستگاه دیگر یا رایانه فرمت کنید . پس از این کار فلش را به تلویزیون وصل کنید و بررسی کنید که آیا مشکل برطرف شده است یا خیر.

2. استفاده از هاب ها، سیم های داخلی چندین دستگاه متصل و استانداردهای ‏usb

اگر با چندین دستگاه از طریق usb به تلویزیون خود وصل شده‌اید یا از نوعی کابل داخلی یا هاب usb برای اتصال درایو فلش usb استفاده می کنید سعی کنید همه آنها را جدا کنید و فقط فلش usb را وصل کنید و هیچ چیز دیگری را روی کانکتور usb روی دستگاه وصل نکنید. اگر درایو فلش هنوز در کانکتور انتخاب شده قابل مشاهده نیست کانکتور دیگری روی تلویزیون امتحان کنید و اگر تلویزیون دارای کانکتور های usb 3.0 معمولا آبی و usb 2.0 است ، عملکرد درایو را در هر دو بررسی کنید . همچنین در صورت امکان مطمئن شوید که تلویزیون درایو های فلش دیگر را تشخیص می دهد تا متوجه شوید مشکل از کدام طرف است.

تلویزیون فلش مموری را نمی خواند
تلویزیون فلش مموری را نمی خواند

3. ظرفیت کارت حافظه

بسیاری از مدل های تلویزیون محدودیت‌های واضحی برای حداکثر حافظه دستگاه های متصل دارند که این محدودیت باعث می شود تلویزیون درایو فلش را نخواند. بسیاری از تلویزیون‌ها دستگاه هایی که حافظه آنها بیش از ۳۲ گیگابایت است را نمی خوانند .
دفترچه راهنمایی تلویزیون خود را برای اطلاع یافتن در مورد میزان ظرفیت کارت حافظه بخوانید.

4. تضاد فرمت ذخیره سازی

اغلب اوقات شرایطی به وجود می آید که اطلاعات فلش تا حدی باز تولید می شود. به عنوان مثال با وصل کردن فلش به تلویزیون می توان موسیقی های داخل آن را به طور کامل پخش و گوش نمود ، عکس های داخل آن را مشاهده نمود اما هنگامی که قرار است ویدئو یا فیلمی توسط فلش بر روی تلویزیون تماشا شود دستگاه از پخش آن امتناع می‌کند. این مشکل به راحتی قابل حل است، کافی است فرمت هایی که تلویزیون شما از آن پشتیبانی می کند و فایل هایی که قادر به خواندن آن است را پیدا کنید سپس فرمت فایل های موجود در فلش را با استفاده از یک برنامه خاص در رایانه به فرمت های مورد نظر تبدیل کنید.

هنگامی که تلویزیون فلش مموری را نمی خواند چه باید کرد؟

قبل از هرگونه اقدام و در نظر گرفتن راه حل های پیچیده یا دستگاهی درایو فلش ابتدا مطمئن شوید که اتصال به درستی انجام شده است و در صورت اتصال درست مراحل زیر را انجام دهید:

فلش را در دستگاه دیگر بررسی کنید.
در صورتی که فلش در دستگاه های دیگر مانند رایانه باز می شود اما در تلویزیون باز نمی شود، قطعاً دلیل آن تلویزیون است. در این صورتی باید از یک تعمیرکار ماهر و متخصص در این زمینه کمک بگیرید.
اگر تلویزیون خود را به تازگی خریداری کرده اید و اولین بار است که می خواهید از فلش مموری در تلویزیون خود استفاده کنید اما تلویزیون شما این فلش را نمی خواند باید دفترچه راهنمای دستگاه خود را مطالعه کنید، زیرا شاید برخی از ویژگی ها وجود داشته باشد که هنگام اتصال در نظر گرفته نشده اند.
با توجه به اینکه چندین پورت usb بر روی تلویزیون وجود دارد فلش را بر روی پورت دیگری امتحان کنید.

امداد تی وی تعمیرگاه تخصصی تلویزیون در تهران

تعمیر تخصصی تلویزیون  ال جی ، سامسونگ ، سونی و … در منزل با 30 سال سابقه در تمام مناطق تهران و 3 ماه گارانتی تعمیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *