6 دلیل خرابی و کار نکردن کنترل تلویزیون

اگر متوجه شده اید که کنترل از راه دور تلویزیون شما به طور صحیح کار نمی کند و می خواهید با دلایل کار نکردن کنترل تلویزیون آشنا شوید اکنون در جای درستی قرار گرفته‌اید.
امروزه با پیشرفت تکنولوژی اکثر تلویزیون ها دارای کنترل از راه دور هستند که روشن یا خاموش کردن دستگاه، افزایش و کاهش صدا، تعویض کانال و تنظیمات دیگر با آن به راحتی انجام می شود.
هنگامی که در دهه ۱۹۵۰ میلادی کنترل از راه دورها معرفی شدند در طول زمان برای اکثر دستگاه های سرگرمی خانگی مانند تلویزیون به یک ضرورت تبدیل شدند به طوری که حضور آنها در فرماندهی فناوری از یک مکان الزامی است.
تلویزیون توسط سیگنال های رادیویی و سیگنال های مادون قرمز کنترل می شود . برای این کار کنترل از راه دور دارای یک فرستنده مادون قرمز و یک ماژول بلوتوث است
رایج ترین مشکلاتی که ریموت کنترل های تلویزیون با آن مواجه هستند، ناتوانی آنها در کنترل دستگاه‌هایی است که قرار است کنترل کنند . این مسئله صرفاً به دلیل استفاده نکردن درست از کنترل نمی باشد و ممکن است عوامل دیگری در عدم کارکرد درست آن دخیل باشند.

6 دلیل خرابی و کار نکردن کنترل تلویزیون
6 دلیل خرابی و کار نکردن کنترل تلویزیون

دلایل کار نکردن کنترل تلویزیون

1. سالم نبودن باتری های کنترل

بررسی کنید که از باتری هایی از اندازه صحیح و متناسب با نوع کنترل استفاده می کنید. همچنین باید مطمئن شوید که باتری ها به درستی در جای خود قرار گرفته اند.
باتری ها را با باتری های جدید تعویض کنید و قبل از قرار دادن باتری های جدید در کنترل تلویزیون، آنها را در دستگاه دیگر امتحان کنید تا از عملکرد صحیح آنها اطمینان حاصل کنید.

2. جمع شدن آلودگی بر روی جایگاه اشعه مادون قرمز در گیرنده و فرستنده

فرستنده اشعه مادون قرمز در جلو کنترل از راه دور خود را بررسی کنید و آن را کاملا تمیز کنید تا هرگونه کثیفی و گرد و غبار از روی آن پاک شود . گیرنده پرتو مادون قرمز تلویزیون را بررسی کنید و آلودگی های موجود بر روی آن را از بین ببرید . با دقت بررسی کنید که ناحیه از اشیایی که ممکن است با پرتو تداخل داشته باشد مسدود نشده باشد.

3. گیر کردن دکمه ها

دکمه های روی ریموت را به دقت بررسی کنید و هرگونه کثیفی و آلودگی که ممکن است باعث چسبندگی دکمه ها شود را پاک کنید . همه دکمه ها را به صورت جداگانه بررسی کنید و با فشار دادن هر یک از آن ها مطمئن شوید که پایین گیر نکرده‌اند.

4. عدم کارکرد درست مادون قرمز تلویزیون

بررسی کنید که نور مادون قرمز به درستی کار می کند . از لنز دوربین دیجیتال نگاه کنید و کنترل از راه دور را به سمت لنز دوربین در تلویزیون گرفته و دکمه ای از روی کنترل را فشار دهید . اگر نور مادون قرمز کار کند نور قرمزی را خواهید دید که از فرستنده ساطع می شود.

5. جفت نبودن کنترل با دستگاه

جفت شدن اصطلاحی برای اتصال دو دستگاه دارای بلوتوث به یکدیگر است . اگر اتصال شما کار نمی کند جفت کردن مجدد راه حل خوبی برای رفع اتصال است . اما فراموش نکنید این روش فقط برای کنترل های هوشمند سامسونگ قابل اجرا می باشد.
بسته به اینکه از چه کنترلی استفاده می ‌کنید روش جفت شدن کمی متفاوت خواهد بود . بطور کلی انجام آن بصورت فشار دادن دو دکمه به طور همزمان به مدت ۳ ثانیه یا بیشتر در حالی که کنترل از راه دور را به سمت تلویزیون خود گرفته اید ، می باشد .
توجه داشته باشید که کنترل در فاصله ۱۲ اینچی تلویزیون قرار داشته و به سمت مادون قرمز است سپس دکمه های مربوطه را به مدت ۳ ثانیه پایین نگه داشته و رها کنید.
اگر جفت شدن دستگاه مشکل را برطرف نکرد ممکن است ریموت شما نیاز به تنظیم مجدد داشته باشد . با توجه به اینکه هر مدل دستورهای تنظیم متفاوتی دارد به دفترچه راهنمای دستگاه مراجعه و بر طبق آن عمل کنید.

6. زیاد بودن فاصله کنترل دستگاه

اگر کنترل شما بلوتوثی است فاصله واقعی آن با تلویزیون باید کمتر از ۳۰ فوت باشد . در صورتی که اتاق نشیمن بزرگی دارید و می خواهید از ریموت در اتاق دیگری استفاده کنید ممکن است کار نکند.
برای بررسی اینکه آیا مشکل از فاصله است یا خیر کنترل را به تلویزیون نزدیک کنید و مطمئن شوید که هیچ مانعی بین کنترل و تلویزیون وجود ندارد. در صورتی‌ که کنترل تنها زمانی کار می‌ کند که به تلویزیون نزدیک باشد برای استفاده از آن در اتاق دیگر باید از یک دانگل افزودنی برای تغییر مکان دستگاه استفاده کنید.

امداد تی وی تعمیرگاه تخصصی تلویزیون در تهران

تعمیر تخصصی تلویزیون  ال جی ، سامسونگ ، سونی و … در منزل با 30 سال سابقه در تمام مناطق تهران و 3 ماه گارانتی تعمیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *