mahan-logo40000

09335051212

5 علت کار نکردن کنترل تلویزیون سامسونگ

علت کار نکردن کنترل تلویزیون سامسونگ یکی از سئوالات شایعی است است که بسیاری در جستجوی پاسخی برای آن هستند . 

کار نکردن کنترل تلویزیون سامسونگ می تواند منجر به مشکلات زیر شود :

– عدم امکان تغییر کانال‌ها و تنظیمات تلویزیون

کار نکردن کنترل تلویزیون سامسونگ ممکن است شما را از تغییر کانال‌ها و تنظیمات مختلف محروم کند و نتوانید برنامه‌های مورد علاقه‌تان را به صورت صحیح تماشا کنید.

– عدم امکان استفاده از ویژگی‌های تلویزیون 

کنترل تلویزیون معمولاً ویژگی‌های متنوعی مانند تنظیمات تصویر، صدا، تایمر، منوی تلویزیون و سایر امکانات را در اختیار شما قرار می‌دهد. با کار نکردن کنترل، شما از این ویژگی‌ها محروم می‌شوید.

– نیاز به استفاده از کنترل جانبی جایگزین

در صورت کار نکردن کنترل تلویزیون، شما مجبور می‌شوید از یک کنترل جانبی جایگزین استفاده کنید که ممکن است نامطلوب یا غیرقابل استفاده باشد.

– نیاز به تعمیر یا تعویض کنترل 

اگر کنترل تلویزیون به طور کلی کار نکند، ممکن است نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشد، که می‌تواند هزینه و زمان بر باشد.
از طرفی، اگر کنترل تلویزیون کار نکند، شما مجبور می‌شوید به صورت مستقیم روی دکمه‌های تلویزیون کلیک کنید، که می‌تواند در برخی موارد نامناسب باشد.

کار نکردن کنترل تلویزیون سامسونگ
کار نکردن کنترل تلویزیون سامسونگ

دلایل کار نکردن کنترل تلویزیون سامسونگ

دلایل مختلفی ممکن است باعث کار نکردن کنترل تلویزیون سامسونگ شوند. برخی از دلایل مشترک عبارتند از:

1 . باتری های ضعیف

باتری های کنترل تلویزیون ممکن است ضعیف شده باشند و نیاز به تعویض داشته باشند. این مشکل برای کنترل هایی که از باتری استفاده می کنند، متداول است.

2 . خرابی کنترل

کنترل تلویزیون ممکن است خراب شده باشد و در نتیجه عملکرد نداشته باشد. این می تواند به علت سقوط، آسیب مکانیکی، عملکرد نادرست باتری یا مشکلات دیگری رخ دهد.

3 . برخورد با موانع

در برخی موارد، کنترل تلویزیون ممکن است به صورت نادرست کار کند یا اصلاً کار نکند اگر راه بین آن و تلویزیون مسدود شود. موانع فیزیکی مانند دیوارها یا اشیا دیگر می توانند باعث محدود شدن دسترسی سیگنال های فرابینی و در نتیجه عملکرد صحیح کنترل شوند.

4 . تداخل سیگنال

در برخی موارد، تداخل سیگنال ممکن است باعث کار نکردن کنترل تلویزیون شود. این مشکل ممکن است در محیط های پر تداخل الکترونیکی، نزدیکی به تجهیزات بی سیم دیگر، یا در صورت استفاده همزمان از چند کنترل تلویزیون در یک محدوده رخ دهد.

5 . خرابی سخت افزاری تلویزیون

در برخی موارد، مشکل کار نکردن کنترل تلویزیون ممکن است به خرابی سخت افزاری تلویزیون برگردد. این ممکن است به علت عیب در پورت دریافت سیگنال یا سایر مشکلات سخت افزاری مرتبط با تلویزیون باشد.

خرابی سخت افزاری تلویزیون می تواند به دلایل زیر به کار نکردن کنترل تلویزیون منجر شود:

– خرابی در قسمت مادربرد (Mainboard) 

مادربرد تلویزیون مسئول کنترل و مدیریت توابع مختلف تلویزیون است. اگر مادربرد دچار خرابی شود، ممکن است توانایی تشخیص و پاسخ به سیگنال هایی که از کنترل وارد می شود، کاهش یابد یا کنترل به طور کامل قطع شود.

– خرابی در سنسورهای تشخیص 

تلویزیون های مدرن معمولاً دارای سنسورهای تشخیص هستند که دریافت سیگنال های از کنترل را انجام می دهند. اگر سنسورها خراب شوند یا عملکرد نادرستی داشته باشند، کنترل قادر به تشخیص سیگنال ها نخواهد بود و کار نخواهد کرد.

– خرابی در قسمت رابط کنترل

این قسمت مسئول ارتباط بین کنترل و بخش های دیگر تلویزیون است. اگر رابط کنترل دچار خرابی شود، ارتباط بین کنترل و تلویزیون برقرار نخواهد شد و کنترل نخواهد کار کرد.

– خرابی باتری کنترل

در صورتی که کنترل تلویزیون شما دارای باتری باشد و باتری آن خراب یا تخلیه شده باشد، کنترل قادر به ارسال سیگنال به تلویزیون نخواهد بود.

رفع مشکل کار نکردن کنترل تلویزیون که ناشی از خرابی سخت افزاری :

– جایگزینی باتری کنترل 

در صورت استفاده از کنترل با باتری، باتری را جایگزین کنید و اطمینان حاصل کنید که باتری به درستی قرار گرفته است و کنترل با تغییر باتری کار می کند.

– بررسی موانع فیزیکی

اطمینان حاصل کنید ک هیچ چیزی بین کنترل و سنسورهای تشخیص تلویزیون نیست که مانع ارسال سیگنال شود. در صورت وجود هر گونه چیزی بین کنترل و تلویزیون را بردارید.

– تعمیر یا تعویض قطعات

در صورتی که مشکل خرابی سخت افزاری به یکی از قسمت های تلویزیون مانند مادربرد، سنسورها یا رابط کنترل مربوط باشد، باید از یک تکنسین متخصص کمک بگیرید تا قسمت خراب را تعمیر یا تعویض کنید.

تداخلات سیگنال چگونه باعث کار نکردن کنترل تلویزیون سامسونگ می شود؟

تداخلات سیگنال می توانند به دلایل زیر باعث کار نکردن کنترل تلویزیون سامسونگ شوند:

– تداخل الکترومغناطیسی 

در صورتی که کنترل تلویزیون شما از فرکانس های رادیویی  استفاده می کند، تداخلات الکترومغناطیسی ممکن است به عملکرد صحیح آن تأثیر بگذارد. منابع تداخل ممکن شامل سایر دستگاه های الکترونیکی نزدیک، تجهیزات بی سیم، موبایل ها، موجودیت های رادیویی، رادیوهای ماشین و غیره هستند.

– تداخل نوری 

در برخی موارد، نورهای قوی می توانند به سنسورهای موجود در کنترل تلویزیون تأثیر بگذارند. ممکن است نور مستقیم خورشید، نور قوه‌ای از چراغ های روشنایی یا دیگر منابع نوری باعث تشویش و عدم تشخیص سیگنال توسط کنترل شود.

– تداخل فرکانسی 

در صورتی که در نزدیکی کنترل تلویزیون خود از دستگاه های بی سیمی مانند رادیوها، تلفن های همراه، روترها و سایر تجهیزات بی سیم استفاده می کنید، احتمال تداخل فرکانسی وجود دارد. این ممکن است باعث تشویش و عدم تشخیص سیگنال کنترل توسط تلویزیون شود.

رفع مشکل تداخل سیگنال و کار نکردن کنترل تلویزیون

– از نزدیکی کنترل با دستگاه های الکترونیکی دیگر خودداری کنید.
– از برخورد منابع نوری قوی و مستقیم به سمت کنترل تلویزیون جلوگیری کنید.
– از فاصله نسبتاً نزدیکی از کنترل تلویزیون استفاده کنید و آن را در جهت دقیق به تلویزیون هدایت کنید.
– در صورت وجود تداخل فرکانسی، سعی کنید فرکانس کنترل را تغییر دهید یا تغییر فرکانس دستگاه بی سیم خود را در نزدیکی تلویزیون انجام دهید.

چنانچه علت کار نکردن کنترل تلویزیون سامسونگ ، وجود نقص در تلویزیون باشد ، برای عیب یابی و تعمیر تلویزیون سامسونگ ، می توانید با امداد تی وی تماس بگیرید. 

امداد تی وی تعمیرگاه تخصصی تلویزیون در تهران

تعمیر تخصصی تلویزیون  ال جی ، سامسونگ ، سونی و … در منزل با 30 سال سابقه در تمام مناطق تهران و 3 ماه گارانتی تعمیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *