mahan-logo40000

09335051212

7 علت خطوط افقی روی صفحه نمایش تلویزیون

خطوط افقی روی صفحه نمایش تلویزیون ممکن است به دلایل مختلفی بر روی صفحه نمایش ظاهر شوند ، اما جای نگرانی وجود ندارد زیرا تکنسین های امداد تی وی متخصص در زمینه عیب یابی و برطرف کردن این عیوب بوده و دستگاه شما را در مدت زمان کوتاهی سالم به شما تحویل می دهند.
تلویزیون یک وسیله الکترونیکی است که صفحه آن از دو لایه نازک شیشه ای ال سی دی تشکیل شده است که بین آنها مواد کریستال مایع وجود دارد. تصاویر بر روی صفحه تلویزیون توسط خطوط افقی ایجاد می شود با این حال مشکل زمانی ایجاد می ‌شود که برخی از این خطوط بر روی صفحه نمایش قابل دید می باشند.

علت ایجاد خطوط افقی بر روی صفحه نمایش تلویزیون

1- انتهای پشت صفحه تلویزیون ، میزبان ذرات ناخواسته‌ای مانند گرد و غبار، مو و غیره است . در صورتی که لایه های شیشه ای صفحه نمایش دارای شکاف یا سوراخ های ریز باشد می تواند به عنوان ورودی برای این گونه ذرات عمل کند. این ذرات معمولاً عملکرد داخلی دستگاه را مختل نموده و به نمایشگر آسیب می‌ رسانند و حتی می ‌توانند باعث ایجاد خطوط افقی بر روی صفحه نمایش تلویزیون شوند.

خطوط افقی روی صفحه نمایش تلویزیون
خطوط افقی روی صفحه نمایش تلویزیون

2- گاهی اوقات خطوط افقی ایجاد شده بر روی صفحه نمایش تلویزیون موقتی هستند . این مشکل عمدتاً به دلیل شل بودن اتصالات یا معیوب بودن آنها، ایجاد برآمدگی در سیم کشی یا تنظیم نامناسب دستگاه ایجاد می شود.
در صورتی که جای تلویزیون خود را در خانه مرتب تغییر دهید و آن را از گوشه به گوشه دیگر منتقل کنید احتمال شل شدن کابل های آن وجود دارد.
با توجه به اینکه صفحه تلویزیون به عنوان یک ماتریس کار می‌کند که در آن تجهیزات الکترونیکی سیگنال های را ارسال می‌کنند در صورتی که اتصال شکسته یا شل شود سیگنال ها مختل شده و باعث ایجاد خطوط صفحه می شود.

3- به وجود آمدن مشکلات در سخت افزار گرافیکی تلویزیون یکی از دلایل اصلی خطوط افقی بر روی صفحه نمایش آن است.

4- در صورتی که یک پورت یا دستگاه خارجی به تلویزیون شما متصل است باید بررسی کنید که آیا اتصالات و تنظیمات فرمت تصویر از نظر نسبت تصویر، وضوح صفحه و فرکانس های اسکن شده با تلویزیون مطابقت دارد یا خیر . زیرا این موارد برای نمایش تصاویر بدون اشکال قابل توجه هستند. برای مدیریت تنظیمات و بازنشانی در صورت لزوم می توانید دفترچه راهنمای خارجی را مطالعه و بر طبق آن عمل کنید.

5- گاهی اوقات خطوط افقی رنگی بر روی صفحه نمایش تلویزیون به دلیل معیوب بودن برد تیکان دستگاه اتفاق می افتد.
برد تیکان در صورتی که به طور ایمن بسته نشده باشد نمی تواند به درستی کار کند.

6- یکی دیگر از دلایلی که ممکن است باعث ایجاد خطوط افقی بر روی صفحه نمایش تلویزیون شود  تداخل امواج است . به عنوان مثال وسیله ای در نزدیکی تلویزیون ممکن است باعث ایجاد تداخل در دستگاه شوند.

7- در انتها یکی از رایج ترین دلیلی که باعث ایجاد خطوط افقی در صفحه نمایش تلویزیونی می‌شود آسیب پنل دستگاه است.
از آنجایی که پنل ال سی دی یا ال ای دی به صورت یک اتصال سری به برد مدار متصل است ممکن است به طور کامل اتصال خود را از دست داده باشد. سیستم سخت افزاری گرافیکی معیوب سیگنال‌های ناقصی را برای باز تولید یک تصویر می دهند در نتیجه آن خطوط مزاحم بر روی صفحه مشاهده می شوند.

آیا خطوط افقی در صفحه نمایش تلویزیون قابل تعمیر است؟

خطوط افقی ایجاد شده روی صفحه نمایش تلویزیون را می توان با راه اندازی مجدد دستگاه، تنظیم مجدد اتصالات شل و تمیز کردن گرد و غبار به داخل تلویزیون برطرف کرد.
خطوط افقی روی صفحه تلویزیون ممکن است به صورت موقت یا دائمی باشند . با این حال ریشه‌های مشکل هر چه باشد دانش کافی در مورد اتصالات و ابزارهای مناسب می تواند باعث از بین رفتن این خطوط شود.
در صورتی که قطعه ای در تلویزیون نیاز به تعویض داشته باشد کمک گرفتن از تکنسین های مجاز در این زمینه که می توانند مشکلات سخت‌افزاری را ارزیابی کرده و برطرف کنند و همچنین قطعات را تعویض کنند، ایده آل است.

امداد تی وی تعمیرگاه تخصصی تلویزیون در تهران

تعمیر تخصصی تلویزیون  ال جی ، سامسونگ ، سونی و … در منزل با 30 سال سابقه در تمام مناطق تهران و 3 ماه گارانتی تعمیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *