mahan-logo40000

09335051212

6 علت سیاه شدن صفحه تلویزیون + راه حل

تلویزیون ها ممکن است با مشکلات فنی مختلفی روبه رو شوند . یکی از شایع ترین مشکلاتی که افراد بطور معمول در دستگاه خود شاهد آن هستند سیاه شدن صفحه تلویزیون است که دلایل مختلفی برای ایجاد این مشکل وجود دارد.
در این مقاله به ساده ترین مواردی که هنگام مواجه شدن با صفحه سیاه تلویزیون باید آنها را بررسی کنید تا بدانید آیا مشکل ساده بوده و به راحتی قابل برطرف شدن است و یا نیاز به تعویض قطعات دارد، پرداخته شده است.

در هنگام سیاه شدن صفحه تلویزیون چه مواردی باید مورد بررسی قرار گیرد؟

1. ابتدا سعی کنید منوی تلویزیون را با استفاده از کنترل از راه دور یا دکمه منو روی تلویزیون خود باز کنید . در صورتی که منوی تلویزیون ظاهر میشود مشکل از یکی از منابع و اجزای دستگاه می باشد.
این بدان معنا است که ممکن است:
COAX CABLE ,SATA BOX, CABLE BOX, HDMI CABLEو… کار نکنند چیزی شل شده و یا نیاز به بازنشانی دستگاه باشد.
دوشاخه تلویزیون را به مدت ۵ دقیقه از پریز برق جدا کنید تا تمام اجزا بازنشانی شوند.
مطمئن شوید که همه کابل های COAX و HDMI محکم بوده و به درستی نصب شدهاند.
اگر می توانید منوی تلویزیون را هنگامی که صفحه سیاه شده است باز نمایید و سیستم عامل تلویزیون خود را بروز کنید تا مطمئن شوید تلویزیون شما به روز بوده و این مشکل ناشی از به روز نبودن دستگاه نمی باشد.
در صورتی که پس از انجام این کارها صفحه تلویزیون سیاه نشد، مشکل از شل بودن کابل ها ،قدیمی بودن سیستم عامل تلویزیون و یا تنظیم نبودن قطعه ای در دستگاه بوده و اکنون مشکل حل شده است.

 علت سیاه شدن صفحه تلویزیون
علت سیاه شدن صفحه تلویزیون

2. بررسی کنید که آیا اجزاء مورد استفاده شما روشن بوده و ورودی تلویزیون به درستی تنظیم شده است یا خیر.
به عنوان مثال اگر از گیرنده دیجیتال برای تماشای تلویزیون استفاده می کنید، مطمئن شوید که دستگاه گیرنده دیجیتال شما روشن است.
همچنین مطمئن شوید که ورودی تلویزیون را به درستی تنظیم کردهاید و روی جزء مورد استفاده شما تنظیم شده است. بدین منظور یک به یک به همه ورودی های تلویزیون رفته تا اطمینان حاصل کنید قطعه به ورودی صحیح متصل شده است.

3. پس از تنظیم مجدد و اطمینان از اتصالات صحیح قطعات اگر همچنان صفحه تلویزیون شما سیاه است ممکن است کیفیت کابل COAX یا HDMI شما پایین باشد. سعی کنید از کابل های مختلف یا جدید برای قطعه ای که در حال استفاده از آن هستید، استفاده کنید.
به عنوان مثال از کابل COAX جدید برای SATA BOX یا CABLE BOX خود استفاده کنید و از کابل HDMI جدید برای BLU-RAY, DVD, XBOX و… استفاده کنید.
مطمئن شوید جایی که کابل ها به آن متصل می شوند سالم بوده و آسیبی به آن وارد نشده است.
اگر بعد از استفاده از کابل جدید صفحه سیاه تلویزیون از بین رفت و دستگاه دارای تصویر و صدا بود به معنی برطرف شدن مشکل که ناشی از کابل معیوب بودن است.

4. ایجاد خطا در پنل تلویزیون
یکی از علت های سیاه شدن صفحه تلویزیون ممکن است معیوب بودن پنل جلویی تلویزیون باشد.
بررسی کنید که آیا صفحه نمایش شما ترک خورده یا خراشیده شده است یا خیر؟ در این صورت ممکن است نیاز به خرید تلویزیون جدید باشد.

5. ایجاد خطا در برد مدار تلویزیون
در صورتی که برد مدار در تلویزیون(T-CON BOARD, MAIN BOARD BACKLIGHT INVERTER, LED DRIVER BOAR)
معیوب باشد، خازن های آن پاره باشند یا کابل ریبون آن شل شده باشد ممکن است باعث سیاه شدن صفحه شوند. با توجه به اینکه تعویض برد یک کار کاملاً تخصصی است و نیاز به دانش و مهارت خاصی دارد، در صورت ایجاد این مشکلات در دستگاه خود از یک تعمیرکار ماهر و متخصص کمک بگیرید.

6. معیوب بودن ال ای دی در تلویزیون
در صورتی که پس از روشن کردن تلویزیون ال ای دی متوجه شدید صفحه چشمک می زند و سپس صفحه سیاه می شود ، ممکن است ال ای دی های دستگاه معیوب باشند. همچنین ممکن است چند ال ای دی در پنل پشتی دستگاه کار نکنند.
در این صورت، برای برطرف شدن سیاهی صفحه تلویزیون باید ال ای دی های معیوب تعویض شوند.

امداد تی وی تعمیرگاه تخصصی تلویزیون در تهران

تعمیر تخصصی تلویزیون  ال جی ، سامسونگ ، سونی و … در منزل با 30 سال سابقه در تمام مناطق تهران و 3 ماه گارانتی تعمیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *